esmaspäev, 12. märts 2012

Klassikute Terviseks - Hilinenult, Nagu Ikka


Tallinn - veebruar 2012, originally uploaded by Marion Undusk.
Ehk siis tegelikult ma tegin Vabariigi Aastapäevaks ju ka kooki, mitte ainult Vastapäevaks. Ja ma pakkisin nad kokku ja võtsin jalad selga ja läksin Uue Maailma raamatukokku, Kapsastesse, sest Uue Maailma platsile suppi sööma jäin ma haledalt hiljaks.
Ja siis Erko tegi mulle lattet ja pakkus supijääke ja teised mängisid kõrvallauas pokkerit ja lapsed olid maja peal laiali ja mängisid ja Jaan tuli Aadamaga läbi ja me ajasime juttu ja jalutasime natuke ja sula oli ja mõnus rahulik tunne.
Ja sünnipäevalauale sobisid mu lemmikud datlikoogid väga hästi.

Datlikook

300 g datleid
3,8 dl vett
1,7 dl suhkrut
väike peotäis linaseemneid
Keeda koos, aeg-ajalt pealt vahtu riisudes, püreeks. Sulata sellesse segusse
200 g võid ja lase veidi jahtuda.
Siis sega sisse
3 lahti klopitud muna
2 tl vahtrasiirupiekstrakti
3 dl linaseemnejahu
2,9 dl nisujahu
2 tl küpsetuspulbrit (sega enne jahuga)
1 peotäis päevalilleseemneid

Pane küpsetuspaberiga kaetud suurele ahjuplaadile või muffinivormidesse ja küpseta 175-kraadises ahjus ääreni täis minimuffinivormide ja pooleldi täidetud muffinivormide puhul 25 min, muidu ma arvan, et 30-40 minutit kindlasti, kui mitte tund. Minu omad jäid sellised, et alguses tundus, et võiks veel olla lasta, aga pärast jahtumist ja pisukest külmikut olid struktuurilt suht ideaalselt ühtaegu nätsked ja muredad.

Glasuurima ei pea, nad on muidu ka ülimõnusad. Aga lihtsalt tordipritsi proovimiseks kaunistasin nad 10% Kreeka jogurtiga, mis on piisavalt tugev, et kuju hoida, aga jätab üldjoontes maitselt hapukoore mulje.
Ja või-juustuga on nad ka niiii head!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar