Läga.


Tallinn - detsember 2011, originally uploaded by Marion Undusk.

Tundliku (ja ka vähemtundliku) ilumeelega inimene võiks siinkohal õigustatult küsida, miks millegi nii koleda eksponeerimine üleüldse vajalik on. Jah, ma olen nõus, see pilt on kõike muud, kui kena ja isuäratav. Aga postitus ise maitseelamuse tõttu vajalik.
Pildi enda välimuse kaitseks on öelda vaid nii palju, et arvestades praeguseid valgusolusid, seda, et tegin koogi valmis jooksu pealt, laskmata tal ei korralikult külmas taheneda, ega raiskamata aega eriliselt kaunilt eksponeerimisele ning seda, et katsetasin lisaks ta peal ka veel kiirkorras oma uhiuut tordipritsikomplekti, omamata halli aimugi, mida üks või teine otsik teeb.. ja lisaks unustades teda kohe pildistada, tehes seda alles pärast mõnda aega ja agaraid suid.. no mida muud võikski oodata?

Tegelikult sai kõik alguse juba mitu aega varem, kui Sirlul oli vaja abi besee valmistamisel ja me koos beseeworkshopi tegime ja mulle kuus munakollast külmkappi ripakile jäi. Ja sellest, kui ma mingi järjekordse uithimu ajendil kilo kiivisid ostsin, mis pärast esimese söömist kööki seisma jäid.. Üheõnaga oli olukord kriitiline. Et mulle ei meeldi toitu ära visata, oli vaja kiiret reageerimist. Õnneks meenus, et on olemas selline tore asi, nagu "curd", ehk maakeeli lihtsalt kreem, mida ma olen varem teinud sidrunist ja maasikast ja millesse läheb palju munakollaseid ja puuvilja ja mis maitseb ka hästi. Otsustasin maasikaversiooni alusel improviseerida ja kui välja arvata see, et kiivide kuumutamisel eralduv lõhn ei ole kohe üldse hea, tuli kreem ise väga mõnus. Ainult et paljalt ma seda süüa ei tahtnud. Ja ta läks külmikusse. Kust ta õnneks päästis Teele, kes tuli Inglismaalt jõuluks/sünnipäevaks koju ja korraldas äkkpeo ja kutsus minu ka. Ja nii ma siis viskasin kodus olemas olevast selle käki kokku ja läksin. Maitses hästi. Aga oleks kihilise pudinguna visuaalselt tunduvalt kenam olnud. Korralikult ühes tükis seisva koogi jaoks peaks vist alternatiivina liivataignapõhja kasutama.

Kiivikreemikook/puding

Kiivikreem:
11 kiivit
0,6 dl suhkrut
näpuotsaga soola
0,6 dl vett

1 dl suhkrut
2 spl sidrunimahla
6 munakollast

70 g võid

Koori ja tükelda kiivid ning pane koos 0,6 dl suhkru, vee ja soolaga keema. Kuumuta keskmisel kuumusel aeg-ajalt segades umbes paarkümmend minutit. Seejärel võta saumikser ja purusta kõik ühtlaseks pudruks. Lase pisut jahtuda. (Kui hiljem netist kiivikreemi kohta vaatasin, polnudki seda vaja eelnevalt keeta. Järgmine ord proovin nii.)
Sega keskmises potis hoolikalt 1 dl suhkrut, sidrunimahl ja munakollased ning pane keskmiselt madala kuumusega pliidile. Lisa kiivipuder kolmes jaoks, igakord hoolega segades. Keeda hoolega segades umbes kuus minutit. Tõsta tulelt ja lisa pisemateks tükkideks lõigatud või. Sega, kuni mass on ühtlane. Lase jahtuda. Külmikus säilib täitsa hästi.

Kook:
2/3 pakki digestiivküpsiseid
~50 g võid

100 ml vahukoort
100 g toasooja toorjuustu

Sulata või, purusta küpsised, sega kokku ja pressi küpsetuspaberiga vooderdatud koogivormi põhja. Lase külmas taheneda! Koguseid tasub kontrollida. Tõeäoliselt tulenes mu koogi purunemisohtlikkus just põhjaainete valest vahekorrast.

Vahusta vahukoor ning hõõru toorjuustuga ühtlaseks. See on lihtsam, kui toorjuustu enne samuti kahvliga vahule hõõruda.

Kalla kiivikreem põhjale. Kata toorjuustu-vahukooreseguga.
Hoia serveerimiseni külmas.
Või siis viska jope selga, saapad jalga ja jookse külla, küpsetuspaber tuules loperdamas.

Kommentaarid

Populaarsed postitused