NoNii.


Tallinn - august 2011, originally uploaded by Marion Undusk.

Kõik sai alguse sellest, et Mailul oli 23. sünnipäev ja ta palus mu abi koogi ja pitsa küpsetamisel. Jaa, täpselt, sellessamas 90-sentimeetrises ahjus, mille ma aprillis lõpuks ometi oma vastremonditud kööki paigaldasin ja mille plaat on nii suur, et käes hoides ei tundu ka võimalik.
Ja nii ma siis küpsetasin. Marjakoogi, mis oli nii hea, et ma ei suutnud seda uskuda (retsepti kohta ma loodan, et teen teda kunagi veel ja siis on põhjust blogida, praegu ei hakka) ja vege-pitsa, sest Mailu seltskond on enamuses taimne. Uurisin oma retseptikogu päris põhalikult ja kompunnisin kokku üht koma teist. Ja see teine oli täpsemalt peedi-sinihallitusjuustu pitsa. Kuidagi juhtus aga nii, et kuna põhikatet tulu oodatust rohkem, jäi peeti alles ja ma sõin seda koos tükikese järelejäänud mozzarellaga hommikusöögiks.

Sellest on möödas rohkem kui kolm nädalat. Ja ma olen peaaegu iga päev peeti söönud. Mozzarellaga või sinihallitusjuustuga või valgehallitusjuustuga või parmesaniga.. Ja see on üks parimaid toite, mida kujutleda. Ainult tavalise juustuga pole väga midagi erilist. Ja seda räägin mina, kes ma Kaelkirjaku ajal Natalit narrisin, et ta sellist jälkust päevast päeva suust sisse ajab. Näed siis nüüd.

Ja kui ma veel maapähklivõid ka tegin, sai see kombo eriti mitmekesine.

Hommikupeet (võib tarbida ka lõuna- või õhtupeedina ja kindlasti näksipeedina)

mõned toored peedid
soola
pipart
palsamäädikat
oliiviõli
meelepärast juustu

Hea on peet valmis teha eelmisel õhtul, siis ta jõuab natuke maitsestuda. Ja söödav on ta veel mitu päeva.
Pese ja koori peedid ja lõika õhukesteks ketasteks. Pane kaussi, kalla peale sorts õli ja äädikat, jahvata soola ja pipart ning sega korralikult. Pane külmkappi seisma. Kui järgmine kord sealt midagi võtma lähed, sega uuesti läbi, sest vedelikud nõrguvad põhja. Hommikul võta välja, sega uuesti ja serveeri koos lemmikujuustuga.
Ja ma palun Sind, võta selle naudingu jaoks vääriline aeg.

Kommentaarid

  1. Mm, peet! Ma avastasin peedi enda jaoks eelmisel sügisel - varem ei sallinud seda punast asjandust üldse. Nüüdki ei suuda näiteks riivitud peeti/peedisalatit süüa, aga viiludena ja toorelt - jaa, jaa, jaa!
    Olen varem teinud hästi palju peedi-sinijuustu pirukaid (väiksed lipsud, täpselt nii palju tainast, kui ühe peeditüki ümber mässida saab. Pitsa peale polegi varem mõelnud... Aitüma!

    VastaKustuta
  2. Peedipirukas.. Huvitav, et ma ise selle peale tulnud ei ole.
    Ja riivpeedi suhtes mõtlesin ka alles eile, et ilma ühegi isandta ma seda vist veel ei tahaks. Aga näis, mis tulevik toob, eksole.

    VastaKustuta

Postita kommentaar

Populaarsed postitused