Veel Ammustest Projektidest ehk Suur Hilinemine I


Tallinn - jaanuar 2012, originally uploaded by Marion Undusk.
Tegelikult ma ei ole söögitegemist ära unustanud. Ma ei ole ka liikunud tagasi valmistoitude juurde. On küll tõsi, et viimasel ajal ei küpseta ma nii hüsteeriliselt palju, kui mõnel muul perioodil, aga siiski ma OLEN viimase kuu jooksul küpsetanud. Näiteks olen teinud makroone, mis on mõneti mu kinnisideeks, sest kui neid umbes aasta eest esmakordselt tegin, tulid nad välja ideaalsed (hoolimata meeletust poleemikast, mis nende valmistamisel tekkivate komplikatsioonide ümber netis käib). Nad olid tugevad, ei pragunenud, neil olid "jalad" .. Aga ma ei saanud neist korralikku pilti. Ehk siis oli vaja uuesti proovida.. ja rohkem pole nad mul õnnestunud. Nagu mingi needus oleks peal, proovin ma küll ühte ja teist probleemide korral sobivat nippi, olen tavatult retseptitäpne, aga ei midagi. Need makroonid siin on vist kolmas ebaõnnestunud katse. Õnneks aga mitte NII ebaõnnestunud. Vähemalt foto sain tehtud, ilma et nad ära laguneks. Ja tegelikult ka see glasuur on puhtalt välimuse pärast. Selle tõttu olid nad lihtsalt transpordikõlbmatud. Aga ebaõnnestumine ei tähenda halba maitset. Eiei, sugugi mitte. Nad on vastikult head!

Matchamakroonid matcha-valge šokolaaditäidisega
(Tegelikult olid kogused teised, aga ma arvutasin kogused vastavalt munavalgetele ümber ja õige paksuse - piisavalt vedel, et natuke laiali valguda, aga siiski mingit vormi hoida - sain kätte. Kogust lisandus vist 1/3 algsest.)

128g munavalgeid (3 tk)
40 g suhkrut
265 g tuhksuhkrut
145 g mandlijahu
1 tl matchapulbrit

Klopi munavalged vähehaaval suhkrut lisades nii tugevaks vahuks, et noaga läbi tõmmates jäävad teravad servad.
Sõelu mandlijahu, tuhksuhkur ja matchapulber ühtlaseks
Sega mandlisegu ettevaatlikult munavalgesegusse. Ära mingil juhul sega hetkegi kauem, kui tingimata vajalik.
Kata plaat küpsetuspaberiga, vala tordipritsiga sellele ühtlase suurusega kettad ja jäta nad 30 minutiks kuni tunniks tahenema.
Siis kuumuta ahi 150 kraadini ja küpseta makroone 15-20 minutit, vastavalt suurusele. Minu ahi kuumutab ebaühtlaselt ja selle pärast mina vahepeal keerasin plaadi ümber, et protsessid ühtlustuksid. Võta ahjust ja lase jahtuda. Kui kõik läks õigesti, ei pea nende pärast nii väga muretsema, kuigi neid võiks kohelda umbes sama ettevaatlikult, kui beseed. Kui ei läinud.. no siis on juba pannilt eemaldamine problemaatiline ja ma soovitan teha seda jahtunult.

Täidise jaoks võta
110 g valget šokolaadi
110 g vahukoort
1 spl matchapulbrit

Kuumuta avhukoor keemiseni, kalla siis tükeldatud šokolaadile ja sega, kuni mass on ühtlane. Siis sõelu sinna matchapulber ja sega ühtlaseks. Lase jahtuda ja seejärel külmas taheneda, kuni segu on umbes toorjuustu paksune. Antud vahekordade juures võtab see päris mitu tundi. Kui soovid kiiremat lahendust, vähenda vahukoore hulka sest kreemi jäi järele.

Kui kreem on tahenenud, võta kaks sarnast ketast, määri ühele kreemi ja suru siis teine peale. Ja nii edasi, kuni kõik makroonid on valmis. Kaunistada võid ka, kui neid just kuskile viia ei plaani.

Kommentaarid

Populaarsed postitused