KarmiKarvaline Kook


Viljandi - oktoober 2009, originally uploaded by Marion Undusk.

Tekkis tunne, et peab datlikooki tegema. Ei tea, miks, aga väga on vaja. Pärast kooli ostsin Rimist paki datleid, netist retsepti, mis oli algselt võetud vist raamatust "Saiad, pirukad, koogid" ja tegin ta valmis.
http://kommid.blogspot.com/2006/12/datlikook.html (Jälgisin pigem kommentaare)
Kook tuli hea ja kuna meil oli köögis isetekkuv naistehalaõhtu, tiriti ta kohe kui võimalik ahjust välja ja isegi ei hakatud lahti lõikama, vaid surati lusikad sisse ja viieteistkümne minutiga oli ta otsas.
Tallinnasse jõudes tekkis kohe tahtmine seda veel kord teha.
Aga jahu oli vähe. Niisiis panin pool hoopis kanepijahu. Ja rohkem datleid ja mune... Ühesõnaga retsept sai selline:
300 g datleid
1,5 klaasi vett
175 g suhkrut
peotäis linaseemneid
Keeda koos püreeks. Sulata sellesse segusse
200 g võid ja lase veidi jahtuda.
Siis sega sisse
3 lahti klopitud muna
2 tl vaniljesuhkrut
150 g kanepijahu
150 g nisujahu (ma järgmine kord proovin ainult kanepijahuga)
2 tl küpsetuspulbrit (sega enne jahuga)
ja soovi korral
100 g päevalilleseemneid
50 g kõrvitsaseemneid
Kalla küpsetuspaberiga kaetud suurele ahjuplaadile ja küpseta 175-kraadises ahjus kuni pealt on pruun ja sisse torgatud puupulk jääb puhtaks (mulle endale meeldib tegelikult natuke nätske variant).

Lasin koogil jahtuda, lõikasin ta lahti ja .. sõin kohe umbes poole üksinda ära. Kohutav. Et veel suuremat katastroofi ei juhtuks, pakkisin ülejäänu karbiga kooli kaasa.
Aga me ei läinudki sel õhtul Viljandisse tagasi ja ma sattusin hoopis oma väikse venna 7. sünnipäeva peole ja seal oli mu kallis kook täiskasvanute seas päris popp. Ja mina olin uhke. Olen siiani. Ja kohe varsti lähen poodi uute datlite järele.

Kommentaarid

Postita kommentaar

Populaarsed postitused