Elu On Olemas!


Tallinn - september 2011, originally uploaded by Marion Undusk.

Teele sõitis Inglismaale õppima ja tegi ärasaatmispeo oma kõrvaltänavas asuvas pisikeses armsas korteris. Ja proov lõppes varem. Uskumatu! Kas ma tõepoolest kohtun kellegagi, kes ei tegutse Krahlis? Kas see saab olla võimalik?? Ja see juhtuski. Vanad tuttavad Nukuteatri noortestuudi näod ja uued tundmatud Nukuteatri noortestuudio näod ja pisuke kohmetus. Aga see oli nii hea. Rääkida muust, kui teatrist. Laulda kaasa, ise laule teadmata. Kuulda uutest kohtadest, kuhu tahaks minna. Näha uusi perspektiive. Ja kuigi ma ei ole jõudnud Virtsu lähedale Merekohvikusse, ma vähemalt tean nüüd selle olemasolust. Ja kuigi ma ei jõudnud rappa jõhvikale, ma vähemalt käisin seal oma mõtteis. Ja kuigi ma veel ei ela maal, ma tean, et see saab teoks kiiremini, kui ma oskaksin unistada.

Järgmine päev oli Päev suure tähega. Maitseelamuste Päev. Juss tegi hommikusöögiks köögiviljaometti ja maasikasuppi vahukoorega. Ja päeval me tegime isejahvatatud ökokohviubadega lattet ja mina rohelise tee kreemiga ekleere, nagu eelmisel õhtul bravuurikalt olin lubanud. Ja õhtusöögiks grillitud kitsejuustu salatit. Ja vahepeale mahtus veel ökomaaharimiskirjandust ja positiiv-naivistlikku esoteerikat ja üks tore jalutuskäik emme ja koeraga. Vabad päevad on vajalikud asjad.

Ekleerid rohelise tee kreemi ja šokolaadiglasuuriga

1,25 ml piima
1,25 ml vett
115 g võid
näpuotsaga soola ja suhkrut
140 g nisujahu
5 suurt muna, toatemperatuuril

Aja kastrulis piim, vesi, sool, suhkur ja või keema. Kui segu muliseb, lisa ühekorraga jahu, alanda temperatuur keskmisele ja sega intensiivselt puulusikaga. Tainas ühtlustub väga kiiresti ja poti põhja võib tekkida koorik. See on okei. Sega 2-3 minutit, et tainas pisut kuivaks, siis eemalda tulelt ja sega ükshaaval hulka munad. Pärast iga muna laguneb tainas tükkides, aga sega teda iga kord, kuni ta jälle ühtlaseks ja läikivaks muutub. Ta peaks ikka veel soe olema ja on nüüd ekleeride jaoks valmis.
Pane taigen suure otsaga tordipritsikotti ja pigista sellest küpsetuspaberile u 5-sentimeetriste vahedega paariteistsentimaatrised mühklikud ussikesed, umbes 20-24 tk. Kuumuta ahi 200 kraadini ja küpseta ekleere seal 10 min. Siis alanda temperatuuri 180 kraadini ja küpseta, kuni nad on paisunud, seest tühjad ja ühtlaselt helepruunid. Võta nad ahjust ja torka igale ekleerile otsa auk (ma kasutasin toidupulka), et ühk välja pääseks ja nad kokku ei vajuks.

Rohelise tee piimakreem
(mina tegin mingi hulluse ajel pool kogust ja sain hakkama, aga pidin koonerdama. Kui meeldib ikka väga kreemine, tee Sina täiskogus)

1,6 dl suhkrut
4 spl nisujahu
0,25 tl soola
3,6 dl piima
2 muna, lahti klopitud
mõned tilgad vanilliekstrakti
2,4 dl vahukoort (vahustatud)
1 tl (või rohkem) rohelise tee pulbrit

Sega kastrulis suhkur, jahu ja sool, seejärel lisa munad ja siis piim. Hõõru ühtlaseks. Kuumuta vesivannil pidevalt segades u 5 min, seejärel aeg-ajalt segades veel 5 min. Jahuta täielikult. Sega sisse vanilje ja vahukoor.

Täida ekleerid kreemiga kas otstest tordipritsi abil, või lõika nad lihtsalt külje pealt lahti (mina kasutasin tavalisi köögikääre) ja tee seda lihtsalt lusikaga.

Šokolaadiglasuur

100 g tumedat šokolaadi
50 ml vahukoort
pisut tuhksuhkrut

Aja vahukoor keema ja kalla tükeldatud šokolaadile. Sega sulamiseni, lisades natuke tuhksuhkrut mõruduse vähendamiseks ja konsistentsi voolavuse huvides. Määri täidetud ekleeridele.
Jaa!

"Hmm.. Huvitavad," ütles Juss esimest süües. "Maitsed on äkki natuke liiga ühtlaselt jaotunud.."
"..või ehk see ongi hea?" pakkus ta teise poole peal.
"Ei, ikka väga head on," ütles ta lõpuks ja võttis kolmanda.
Ja neljanda.

Kommentaarid

  1. Oiramp.
    Ekleerid on mu suurim nõrkus. No sefiir ja kõik muud head asjad ka. Aga ekleerid....
    Oeh.
    Nüüd on teada, mida ma unes näen :)

    VastaKustuta

Postita kommentaar

Populaarsed postitused