Maa Meid Toidab


Tallinn - september 2011, originally uploaded by Marion Undusk.

Jaa, ma ei ole ammu kirjutanud, eriti toidust.
Karamazovite esikas on kuue päeva kaugusel ja katused sõidavad, nagu nalja. Lisaks suutsin ma kuskilt mingi viiruse külge korjata, millest kingitud kurguvalu ja palaviku saatlel oli veel eriti mõnus neljatunniseid läbimänge teha ja kaksteist öösel koju jõuda. Õnneks tuli Krahli mingi jazzfestival ja meie pääsesime kaheks päevaks puhkama. KUI hea see oli..! Ja siis ma hakkasin mõtlema, et päris mitu postitust on ootamas. Ja et kuigi ma veedan 80% oma ajast mustas kastis koos hunniku kindlase inimestega, siis ainsad hetked, mis korda lähevad ja hinge helisema panevad, on need, kus linnast välja pääsen. Ehk siis - ka see postitus puudutab maalkäiku, mu viimast Hiiumaa trippi ja seda armsat leedripuud, mille ma tagasi sadama poole hääletades Suuremõisa mõisavaremete kõrvalt leidsin, ise iial varem leedriga kohtumata. Korjasin nii palju kobaraid, kui pihku mahtus ja tõin mandrile. Siis uurisin netiavarustest, kas tegu on ikka selle ja söödava taimega ja tundus, et on. Ja siis mõtlesin, et kallist leidu ei saa raisku küll lasta, vaja mingi toit teha. Ja leidsingi selle - leedrimarjadega leiva, mis oli hetkega hitt, vähemalt mu enda silmis. Ma ei oleks seda kellegagi jaganud, kui mu vast paastult tulnud kõht suurte leivakoguste peale protseteerima poleks hakanud. Aga need, kes sõid, need kiitsid. Ja mul oli jälle põhjust õnnelik olla.
Niisiis, kui kuskil veel küüned leedrimarjadele taha saate, tehke seda ja te ei kahetse.

Leedrimarjaleib

4 dl rukkijahu
3 dl tatrajahu
0,5 tl soodat
4 dl keefiri
2 spl õli
2,5 dl leedrimarju
peotäis kaerahelbeid
75 g päevalilleseemneid
50 g seesamiseemneid
50 g kookoshelbeid
1 spl "nutritional yeast'i" (panin, sest oli. pole kohustuslik)
0,5 tl kaneeli

Kuumuta ahi 180 kraadini.
Sega kausis jahud sooda ja soolaga. Teises kausis kõik vedelad ained. Sega omavahel ja siis marjad-semned juurde.
Vooderda leivavorm võitatud küpsetuspaberiga, pressi tainas vormi ja küpseta umbes tund, kuni tikk väljub leivast puhtana (mul ei väljunud. Tumesinisena hoopis. Ja leib sai väga niiske, aga väga hea.)

Lase enne söömist jahtuda.
Serveeri võiga.

Kommentaarid

Populaarsed postitused