Narkokook


Tallinn - veebruar 2010, originally uploaded by Marion Undusk.

Olgu see Solaris nagu ta on, aga sealne toidupood siiski täitsa sümpatiseerib mulle. Ja ERITI sümpatiseerib mulle toidupoe kõrval asetsev pisike kommi-kuivatatud puuvilja-pähkli-vürtsipood. Seal müüakse näiteks täiesti pretsedenditult mu elu kõige paremaid kuivatatud ploome (eriti mõnusad püreestatult maitsestamata jogurtis).
Aga kui ma sinna viimane kord läksin, et datleid osta, sattusin juba mitmendat korda silmitsi mooniseemnetega ja muidugi oli vaja neid osta ja kui nad juba kord ostetud olid polnud enam midagi parata; pidi hakkama erinevaid moonikoogiretsepte otsima. Tegelikult tahtsin ma alguses teha taolist rullbiskviidilaadset pirukat nagu ma kunagi ammuammu klassiekskursioonil Peterburi bussijaamast ostsin, aga seda retsepti ma ei leidnud. See-eest päris mitu erinevat sidruniga keeksivarianti. Olin mugav ja valisin lihtsaima, mille reliseerimiseks polnud rohkem vaja kodunt väljuda. Ainult et ohups, mul polnud nisujahu. Panin julma ja asendasin selle maisijahuga. Keeks sai täitsa söödav, pisut imeliku struktuuriga ehk - mooni ja maisi koostöö - aga sidrunine ja üldse mitte nii lagunev kui ma alguses kartsin. Kerkis isegi täitsa korralikult.
Aga mida teha ühe keeksiga üksinda kodus? Eimidagi. Niisiis pakkisin ta järgmisel hommikul osadeks ja tirisin mööda linna laiali.
Kodus Joosep tahtis juurde. See oli parim kompliment :)

Sidruni-moonikeeks

125 g võid
2,5 dl suhkrut
3 muna
2 sidruni koor ja mahl
soola
1 tl (+ natuke veel)küpsetuspulbrit
3,7 dl (maisi)jahu
+
1 sidruni mahl
2 dl suhkrut

Vahusta või ja suhur, klopi sinna hulka ükshaaval munad, lisa sidrunikoor ja mahl ning sool. Sega jahu küpsetuspulbriga ja lisa need ettevaatlikult segusse.

Küpseta ~ 30-35 minutit 180-200 kraadi juures

Veel kuumale koogile kalla peale segu 1 sidruni mahlast ja 2 dl suhkrust.

Kommentaarid

Populaarsed postitused