Tutvuste Tarvilikkusest


Tallinn - oktoober 2011, originally uploaded by Marion Undusk.

Ma olen kindel kahes asjas - et kõik on pakendamise küsimus ja et enamik asju saab alguse tutvuste kaudu.
Sügisel on tutvused eriliselt toredad asjad, sest nende kaudu voolab ka minusuguse korteriroti kööki hulgaliselt suvikõrvitsaid, õunu, moose, marju ja kõike muud sellist, millel erinevalt enamusest poetoidust on reaalne armastustoiteväärtus. Nii ka see kord. Kudru ütles, et ta sõbrannal on Koplis suur aed ja pirnipuud ja vaja, et keegi teda nende pirnidega aitaks. Seega läkski nii, et enne pühapäevaõhtust proovi andsin pedaalidele tuld ja käisin Koplis, ühes kadestamisväärses aias viite kadestamisväärset pirnipuud tühjendamas. Ja ma pakun, et ligi kümme kilo vedasin neid seal õla peal minema. Viis erinevat sorti, üks mõnusam ja mahlasem, kui järgmine.
Nojah. Aga kuigi järgmised päevad möödusidki vaid pirnisöömise tähe all, siis ikka ei olnud ma piisavalt kiire nende kollaste iluduste täiemahuliseks hävitamiseks ja pidi midagi muud välja mõtlema, elik oma pirnikoogiretseptikogu üle vaatama. Ja siis meenus mulle see - väike vihik, mille klassiõde kunagi ammu, mu esimeste arglike kokanduslike sammude julgustamiseks mulle kinkis. Ja kus oli üks ülimalt hea pirnikook.. Ainsaks möödalaskeks oli see, et kasutasin esmakordselt emalt saadud sõõrjat keeksivormi, kust kook eriti välja ei tahtnud tulla ja nägi hiljem pigem pudingu moodi välja. Korralik küpsetuspaberiga vooderdatud lahtikäiv vorm oleks ikka õigem olnud.

Pirni-šokolaadi-pähklikook

70 g seedermänniseemneid
30 g päevalilleseemneid (või tegelikult 100 g ükskõik milliseid olemas olevaid või mõnusamaid pähkleid)
150 g pehmet võid (tegelikult võib seda isegi nt 100 g panna, ma usun)
1 dl nisujahu
2 dl grahamnisujahu
1 tl küpsetuspulbrit
2 dl suhkrut
2 muna, klopitud
5 suurt küpset pirni, puhastatud ja tükeldatud (et mul olid väiksemad pirnid, panin umbes seitse)
50 g tumedat šokolaadi, tükeldatud

Kuumta ahi 180 kraadini. Hõõru või suhkruga vahule, lisa ükshaaval munad, kuni tainas on ühtlane. Sega jahud küpsetuspulbri ja pähklitega. Kalla kaks segu minimaalselt segades kokku. Lisa pirnitükid ja šokolaad. Sega ühtlaseks ja kalla vormi. Küpseta umbes 50-60 min või kuni tundub, et on valmis (puhast tikku sellest koogist vist väga ei saa). Võta ahjust ja lase enne vormist välja võtmist pisut jahtuda.
Kook on parim täiesti jahtunult.

Kommentaarid

Populaarsed postitused