Värviline MaaIlm


Tallinn - märts 2011, originally uploaded by Marion Undusk.
Elenil oli sünnipäev ja mina tegin kooki.
Tegelikult oli Eleni sünnipäev nädal varem, aga tema oli Matsalus ja minul oli proov ja.. Nagu see tore teatrielu ikka on. Aga siis Elen ütles, et teeb peo ja minul oli just viimane vaba(m) päev enne esikat ja see sobis hästi. Sedasama kooki olin tegelikult juba teinud Helina sünnipäevaks märtsis (fotogi sellest ajast), aga siis prekond Lotman seda erinevatel põhjustel ei näniudki. ja see on ju ometi niii hea. Ehk siis - uuele katsele. Aga ega ilmaasjata öelda, et Murphy on alati meiega. Loomulikult lükkus pidu teadmatusse kaugusse ja Elen ise Matsallu ja mina istusin kahe (et endale ka jääks) koogiga kodus ja mõtlesin, et ehk Elen lihtsalt ei ole määratud seda kooki maitsma..?
Aga ei, mul vedas. Möödus vaid paar päeva, kook oli veel korras ja osaliselt alles ja Elen linnas tagasi. Ja ma leidsin piisavalt aega, et rattaga ta koosolekule crashida ja paar tükki sinna kohale viia.
Ja see oli seda väärt. See sõnum: "Appi, kui hea kooook! Ma sureeeen!"
Jaa, mina leian sama.
Ja lisaks on ta veel nii ilus ka.

Kroonjuveelikook
minu lahtikäiv koogivorm on 23 cm diameetriga, aga originaalretsepti järgi peaks olema 18 cm. Seega on mitu varianti - kas teha rohkem tarretisi, rohkem täidist, või leppida lihtsalt madalama koogiga, nagu mina.

Tarretis:

kolme erivärvilist tarretisepulbrit (lõrgem pilotaaž oleks muidugi ise mahlast teha..)
Valmista vastavalt pakendi juhisele ja pane tahenema anumasse, kust nad kergesti kätte saaks. Kui tarretis on valmis, eemalda anumast ja lõika kuubikuteks. Hoia kasutamiseni külmas.

Biskviit:

1 muna
1 spl suhkrut
1 spl jahu

Klopi muna suhkruga ja sõelu juurde jahu. Määri õhukese kihina küpsetuspaberiga kaetud plaadile ja küpseta 180 kraadi juures ca 10 min või kuni tundub, et on valmis. Lase jahtuda. Vooderda lahtikäiv koogivorm küpsetuspaberiga ning seejärel biskviidiga.

Täidis:

1 spl želatiini
2,4 dl ananassimahla
0,6 dl külma vett
3,6 dl vahukoort
paar tilka vaniljeekstrakti

Kalla ananassimahl väiksesse kastrulisse ja raputa želatiin peale. Lase mõned minutid seista, siis kuumuta segades, kuni selle lõpliku lahustumiseni. Võta kastrul tulelt, sega sisse külm vesi, kalla suuremasse kaussi ümber ja lase natuke jahtuda. Siis pane kauss viieks minutiks külma, et segu täielikult jahtuks, aga ei jõuaks veel tarretuda. Vahepeal vahusta vahukoor vaniljeekstraktiga. Sega vahukoor jahtunud mahlasse.
Kalla vahukooresegu biskviidiga vooderdatud vormi ning kukuta seejärel sinna suvaliselt tarretisetükid. Raputa vormi, et tarretis täielikult täidisega kattuks (ära sega, tükid lähevad katki).
Pane vähemalt kuueks tunniks külmkappi.
Soovi korral võib enne serveerimist kaunisada servad toorjuustu-suhkrukreemi ja värviliste täpikestega.
Minu lemmikvälimusega kook EVER.

Kommentaarid

Populaarsed postitused