Legod Lubavad


Tallinn - september 2010, originally uploaded by Marion Undusk.

..ehk järjekordne mitte-nii-õnneks-läinud kokandussündmus minu elus.
See juhtus nii, et Kudru kutsus mind enda kaaslaseks Aadama 2-aasta sünnipäevale ja ma otsustasin, et küpsetan seks korraks midagi eriti toredat ja põhjalikku, st muffinid nii glasuuri kui kaunistustega. Sest mille jaoks ma siis Kanadast tulles oma käeliigeseid kotte tassides välja venitasin, kui seda ilu kellelegi pakkuda ei saa. Ja lapsed on "kaunistatud" toidu suhtes ju nii toredalt soosivad. Kudru soovil, havi käsul said kaunistuselemendiks kõige nunnumad kommid üldse - legod, millest saab reaalselt ehitada ja siis ära süüa. Lahe! Remondijubedused sundisid mind koduseinte vahelt Eva juurde ahju laenama, niisiis käisin poes, helistasin kella ja hakkasin toimetama.
Muffinitega endiga suuremaid komplikatsioone ei olnud. Ainult küpsemine võttis taas kord lubatud 20 minutist oluliselt, st ~5-8 min kauem aega. Aga noh, et seda saab tikuga proovida, polnud probleemi. Mis asja - ja minu pea - hulluks ajas, oli glasuur. Viimati proovisin seda toorjuustuga teha umbes aasta eest samuti katastroofiliste, aga vähemalt mingilgi moel kasutatavate tulemustega. See kord mul enam nii häst ei vedanud. Kas on asi minu toorjuustuvalikus - eesti toodang-, või minus endas, aga vomi hoidma ma seda vedelat ollust ei saanudki, kuidas ma ka vaeva ei näinud. See, mis fotol näha, on mingi odav improvisatsiooniline asendus, mis ei olnud midagi sellist, mida jagama peaks. Aga noh, midagaiGI!
Sünnipäeval läks ses suhtes õnneks, et legoklotsid tõmbasid paariaastaseid ligi küll. Kookide kohta ma aga mingit erilist tagasisidet ei saanud. Täiskasvanud nagu sõid neid ka..

Nektariini-pruuni suhkru muffinid

7,2 dl jahu (nisu ja speltanisu enam-vähem pooleks)
1,5 tl küpsetuspulbrit
1,5 tl soodat
1 tl soola
natuke värskelt riivitud muskaati
120 g pehmet võid
1,8 dl suhkrut
1,8 dl pruuni suhkrut
2 muna
1 tl vaniljesuhkrut
3 nektariini

Eelkuumuta ahi 180 kraadini.
Hõõru suhkrud võiga vahule, siis lisa ükshaaval munad ja siis aeglaselt keefir.
Teises kausis, sega kõik jahud ja pulbrid ja muskaat ja vanilje ja siis kalla see kõik vedelate asjade juurde.
Ja siis sega sisse pisikesteks tükkideks hakitud nektariin (mul oli Eva hakkija rollis, seega sain eriti pisikesi tükke nõuda :)
Tõsta vormidesse ja küpseta ~20 min (kuni tikk väljub puhtana.)
Kaunista soovi korral mingi usaldusväärse glasuuriga.

Kommentaarid

Populaarsed postitused