Mustast August Välja


Helsinki - august 2010, originally uploaded by Marion Undusk.

Augustikuu näib minu lühikese blogipidamise juures olevat traditsiooniline kuivalistumise kuu. Kui eelmisel aastal tõmbas "Crave" mu energiavarud nulli, siis seekord mul lihtsalt ei võimaldatud terve selle aja jooksul peaaegu üldse köögis viibida.
Nädal Soomes Kansallisteatteri suurepärase kohviku kostil ja kolm nädalat Kanadas üliaktiivsete inimeste hoole all on küll suurendanud mu toiduteadlikkust ja ergutanud maitsenäsasid, aga pliidi ääres olen rooste läinud.
Aga nüüd ma olen tagasi! Ja nüüd on mul vaja a) kaotatud aega tasa teha b) realiseerida ideid, mis ma reisilt sain c) kasutada kiiremas korras kogu see laadung toidukraami, mis ma kaasa tõin.
Jajah, nii see on. Normaalsed inimesed toovad reisilt raamatuid. Riideid. Mina toon suhkrut ja jahu ja komme ja tundmatuid pastasid. :) Aga minu meelest on see tore totrus, kui mu seljakott seetõttu lubatust raskem on ja käsipagas sisaldab 10 kg söödavat.
Aga. Mitte sellest ei tulnud me täna siia rääkima. Vaid hoopis sellest ajaloolisest keeksist, mis ma küpsetasin viimase asjana enne Soomesõitu. Peedikeeksist. Eriti võttes arvesse, et ma ei kannata peeti. Aga see keeks oli hitt. Nii minu kui teiste jaoks, kellele seda pakkusin.
Jea!

Šokolaadi-peedikeeks

6 dl püreestatud keedupeeti
2,5 dl kakaopulbrit (suhkruta)
2 dl hirsijahu
1 dl riisijahu
2 dl grahamnisujahu
1,2 dl nisujahu
75 g tükeldatud sarapuupähkleid
0,5 tl soola
1 tl küpsetuspulbrit
200 g toatemperatuuril võid
4 dl suhkrut
5 suurt muna
vaniljeekstrakti
2,5 dl piima

Eelkuumuta ahi 180 kraadini.
Määri keeksivorm võiga ja puuderda jahu-kakaoseguga.
Sega ühes nõus jahud, küpsetuspulber, sool ja kakao.
Hõõru teises nõus või koos suhkruga vahule ning lisa ükshaaval munad, enne iga lisamist segu ühtlaseks hõõrudes. Sega juurde vaniljeekstrakt ja peet. Lõpuks sega kolmandike haaval (kolmes jaos) sisse kordamööda jahud ja piim, lisades viimasele jahulaarile ka pähklid.
Taigen peaks tulema suhtelislt paks ja seda on väga palju. Tõsta ta lusikaga keeksivormi, peaaegu ääreni, sest kook on tihe ega kerki meeletult. (Minul jäi ka parima mahutamise juures tainast üle, tegin juurde kaks muffinit. Need tulid väljast krõbedad ja seest niisked ja üldse liiga head, et tõsi olla.)
Küpseta ahju keskel umbes 1 h 30 min, kuni keeks on pealt praguline ja tikk tuleb ta seest puhtana välja. Lase paarkümmend minutit vormis jahtuda, siis kalla restile ja jahuta täielikult.
Naudinguline.

Kommentaarid

Populaarsed postitused