Ma Armastan Oma Kursust


Tallinn - oktoober 2010, originally uploaded by Marion Undusk.

Jah, kolm ja (peaaegu pool) aastat pead-jalad koos elamist on muutnud need inimesed mulle väga tähtsaks. Lausa uskumatult tähtsaks tegelikult. Ma tean, millised nad on heas ja halvas tujus, väsinult ja üliaktiivselt, tüdinult, masendunult, lähedust vajavalt, purjus peaga, hullunult, kurvalt. Ma olen näinud neid iga nurga alt igal ajahetkel. Ja ma armastan neid, isegi kui nad vahel mind hulluks ajavad. Või tüütavad, kui ma tahaksin hoopis üksi olla. Lõpuks neid jälle nähes on alati hea.
Ja kuigi see pole isegi mitte nendega seotud tähtsalte asjade esikümnes, on nemad enamasti need, kes mu öised küpsetusüllitised hommikuti endi valdusesse saavad ja kiiremini või aeglasemalt ära söövad.
Enamasti öeldakse hästi. Kui midagi öeldakse. Pigem loeb konsumeerimise kiirus ja see, kas viimaste tükkide pärast läheb võitluseks või mitte. Ja paaril korral on ikka väga hästi öeldud. Ja see kord oli üks nendest.
Mulle endale see keeks mingit meeletut elamust ei pakkunud. Ta oli järjekordselt üks sellest liigast, kes jääb märkamatuks, aga poeb sulle naha alla ja eneselegi märkamatult võtad viiendat tükki.. Ta on nagu väga pehme ja mahlane piparkook. Jõhvikatega. Seega ka pisut hapukas. Ta on hea, kahtlemata. Aga see kord läks kursal küll pisikest viisi näppamiseks. Ja kui ma pärast koju läksin, siis vihjati, et SEDA ma võiksin kohe kindlasti veel teha.

Kõrvitsa-jõhvikakeeks (Järjekordne taigen, mida tuleb tohutu kogus. Ühe normaalsuuruses keeksi jaoks poolita kõik ained.)

Esimeses kausis sega:
2 dl nisujahu
2 dl riisijahu
1 dl maisijahu
2 dl hirsijahu
3,5 tl kaneeli
0,75 tl muskaati
0,25 tl kardemoni
1tl piparkoogimaitseainet
2 tl soodat
1,5 tl soola

Teises kausis sega:
4 dl suhkrut
4 dl/450 g kõrvitsapüreed
4 muna
100g võid, sulatatud
1,2 dl apelsinimahla

300g jõhvikaid

Kuumuta ahi 175 kraadini.
Sega kõigepealt mõlema kausi sisud korralikult ühtlaseks ja seejärel omavahel. Siis lisa jõhvikad ja sega uuesti ühtlaseks.
Kalla taigen võitatud/küpsetuspaberitatud vormi(desse, mul endal on vana hea 24x30 cm) ja küpseta 60-65 min, kuni tikk tuleb koogist puhtalt välja.
Lase vormis 10 min jahtuda, siis kalla välja ja keera KOHE tihedalt köögikilesse. Lase sel moel täielikult jahtuda. (Minul kilet polnud ja ma kasutasin fooliumi. Funkas täitsa hästi. Ja tulemus oli tõesti tunduvalt mahlasem, kui muidu.)

Kommentaarid

Populaarsed postitused