Parim Teraapia


Tallinn - november 2010, originally uploaded by Marion Undusk.

Minu eelmine nädal. Viis päeva õnnestatud unustust. Unustust elu raskutsest ja takistustest. Viis päeva intensiivset keskendumist oma elu loominguks muutmisele. Ja selle süvateraapiline mõju enesetundele, enesehinnangule, eneseusule.
Mul on stsenaarium. See stsenaarium, mida ma olen juba kuid otsinud, mida ma ei ole kuskilt leidnud. Mul on midagi sellist, millesse ma usun, mis on päriselt minu oma, mis äratab mind ellu. Ma olen pea terve selle aasta lihtsalt vegeteerinud. Mul ei ole olnud seda oma asja, mida ajada. Jah, ma olen asju "teinud." Ma lavastasin ühe tüki. Ma illustreerisin ühe raamatu. Ma tegin mitu kuud remonti. Aga enamus ajast on möödunud istudes ja eimidagi tehes, püüdes mõista, mis mind nii loiuks muudab. Ma ju teadsin küll, et mul ei ole seda "päris oma asja." Aga mul ei olnud ka aimugi, kust seda leida. Või mis see peaks olema.
Ja nüüd on ta mul olemas ja mina olen jälle olemas. Ja see on nii hea.
Ja ma olen täis seda armastust, mida ma olen nii kaua igatsenud.
Täidetud nendest emotsioonidest ei tulnud mul terve nädal isegi pähe, et midagi küpsetada. Alles neljapäeval. Aga siis muidugi kohe kaks asja korraga.

Earl Grey banaanikeeks

5 pakikest Earl Grey teed
1,5 dl keevat vett
0,5 dl demerarasuhkrut
2,5 dl tuhksuhkrut
100 g soolaga võid, sulatatud
2,2 dl hapukoort (10%)
1 tl soodat
2 suurt muna, kergelt lahti klopitud
1 dl nisujahu
1,5 dl hirsijahu
1,5 dl maisijahu
1 tl küpsetuspulbrit
1 tl kaneeli
2 banaani, püreestatud

Kuumuta ahi 180 kraadini. Vooderda kaks keeksivormi (või üks suurem) rasvatatud küpsetuspaberiga.
Pane teekotid keevasse vette ja lase vähemalt 5 min seista. Siis võta nad tee seest välja ja pigista kogu vedelik tassi tagasi.
Kuumuta teed, suhkruid ja võid pliidil kastrulis madalal kuumusel, aeg ajalt segades, kuni tekib ühtlane pruun siirup. Lase jahtuda ~10 min, kuni ta enam ei kõrveta.
Suures kausis sega kokku hapukoor ja sooda. Lase ~5 min seista, siis klopi hulka munad, jahtunud siirup ja püreestatud banaanid.
Teises kausis sega jahud, küpsetuspulber ja kaneel.
Lõpuks sega kõik koku ühtlaseks taignaks ja kalla vormi(desse.)
Küpseta 60-75 min, kuni puutikk jääb keeksi torgates puhtaks. Võta ahjust ja lase enne vormist välja kallamist ~20 min jahtuda. Siis keera kilesse ja lase enne söömist täielikult jahtuda.
Minu keeks tuli imelikult madal. Justkui oleks pidanud ta mahtuma ikkagi ühte ja mitte kahte keeksivormi. Ei saa aru. Samas küpsemisaeg oli küll õige ja keeksi olemus pigem pisut niiske, kui kuiv.
Komplimenteeriti küll. Oli hea küll.

Peedi-šokolaadibrownied

500g värsket peeti
100g võid
200 70% šokolaadi
1 tl vaniljeekstrakti
2,5dl tuhksuhkrut
3 muna
1 dl nisujahu
0,5 dl maisijahu
0,75 dl kakaopulbrit
paar väikest juppi värsket ingverit (~3 cm?)

Keeda peet pehmeks.
Kuumuta ahi 180 kraadini.
Kata 20x30 cm (mul on 24x30 ja sobis hästi) ahjupann küpsetuspaberia.
Pane kuum, just keedetud peet koos tükeldatud šokolaadi, ingveri, vaniljeekstrakti ja võiga kaussi ning lase saumikseriga ühtlaseks pudruks (tegelikult on selleks mõeldud köögikombain, aga minu oma on liiga pisike. Pritsis ja perutas ta kurinahk küll, aga tehtud see tegu sai.)
Vahusta teises nõus munad suhkruga paksuks vahuks. Sega peediga.
Sõelu taignasse jahud ning kakaopulber ja sega ühtlaseks.
Küpseta ~45 min, kuni kook on pealt enam-vähem tahke.
Lase vormis jahtuda ja lõika ruutudeks.
Tulemus on tõeliselt niiske ja mõnus. Ingliskeelne sõna oleks "fudgy," aga ma ei suuda eestikeelset vastet leida. Šokolaadine ja peedine ja ingverine ka. Palju korraga ei taha, aga natuke ja siis natuke veel kindlasti.

Kommentaarid

Populaarsed postitused