EestiPärasus. Rukkileib.


Tallinn - juuni 2010, originally uploaded by Marion Undusk.
Ma ei ole peaaegu terve nädala midagi söödavat teinud ja juba ma tunnen, kuidas tasakaal on käest ära ja käed hakkavad vaikselt värisema. Paradoks seejuures on see, et ma söön rohkem.
Viimane asi, mis mu aina suurema kolahunniku sisse kaduvast ahjust välja tuli, oli see leib siin. Aus ja hea rukkileib. Sest VHKs oli mailaat ja emme ostis mulle sealt uue juuretise selle asemele, mis talvel ära suri. Armas temast, onju.
Kui teilgi peaks juhuslikult kuskilt pisut juuretist kätte sattuma, siis minu oma juurde kuuluvad instruktsioonid õpetavad nii:

Rukkileib

Sega rusikasuurune tükk juuretist 1,5 l käesooja veega ja lisa nii palju rukkijahu, et tekiks vedel kamalaadne ollus (~800 g). Lase tal soojas kohas (radiaatoril, päikselises kohas või magamiskoti sees ~12 h seista (mul oli 16 h).
Siis sega juurde veel ~800 g rukkijahu. Võta tekkinud taignast rusikasuurune tükk ja pane kõrvale uueks juuretiseks.
Ülejäänud taignale sega juurde 8 tl meresoola, 250 g fariinsuhkrut (ma panin tavalisega pooleks ja natuke vähem), 3 spl linnasejahu (polnud) ja meelepäraseid seemneid, pähkleid ja muud (mul olid linaseemned, õlikanepi seemned, kõrvitsaseemned, mandlid ja pähklid).
Võita 2 leivavormi (kui kahte pole tee nagu mina ja võta kasutusele ümmargune lahtikäiv koogvorm) ja kalla taigen neisse ~2/3 ulatuses. Pane sooja kohta veel paariks tunniks kerkima. Nad kerkivad, nii et mühiseb - terve põrand oli laga täis kui hiljem koju jõudsin.
Eelkuumuta ahi 200 kraadini, pane ahju põrandale kauss veega ja küpseta leibu ükshaaval ahju keskosas 1,5 h.
Pärast ahjust välja võtmist pintselda neid pealt veega ja keera puhta rätiku sisse jahtuma.
Tulemiks leivasõltuvus.

Kommentaarid

Populaarsed postitused