HajaMeelsus


Tallinn - mai 2010, originally uploaded by Marion Undusk.

Avastasin, et olen ühe postituse vahelt ära unustanud ja pean ta tagantjärgi ära tegema puhtalt seetõttu, mis vastuvõtu see kook saavutas.
Mul oli Hiiumaalt toodud rabarbereid järel veel ühe viimase koogi jagu ja ma tahtsin, et see oleks midagi TÕELISELT head. Lõpuks, pärast pikki otsinguid internetiavarustes, jõudis minuni see. Tavaliselt ma ei tee eriti juustukooke, sest nad vajavad rohkeid rahalisi ressursse, aga see erand tasus ennast täiel määral ära. Kursus, kellele ma Krahli meeste garderoobi Leari-eelselt seda viisin, läks pöördesse (jee!!) ja järgmisel korral tuli Tõnis naljaga pooleks mu kotti uurima, et kas täna ka midagi on. :) Hea.

Rabarberi-toorjuustukook

6 digestiivküpsist (mul oli ~150 g sidruniküpsiseid, sobisid suurepäraselt)
30g võid
400g Philadephia toorjuustu (või nt Farmi toorjuustu)
400g kohupiimatoru (maitsestamata)
4 muna
2 dl suhkurt
300g rabarbereid (~500 g ehk)
2 spl tärklist

Purusta küpsised, sulata või, sega ühtlaseks massiks ja suru tugevalt küpsetuspaberia kaetud koogivormi põhja.
Puhasta ja haki rabarber, kalla üle 1 dl suhkruga ja kuumuta 10 minutit, kuni rabarber muutub pehmeks. Nõruta välja tekkinud vedelik.
Vahusta toasoe toorjuust, lisa kohupiim, ühekaupa munad, suhkur, rabarberipuder ja tärklis.
Küpseta 160-kraadises ahjus 1 tund ja 20 minutit (mul läks vit 1h ja 45min, aga vaikselt hakkab tunduma, et asi on ahjus, mis ilmselgelt ei ole enam oma esimses nooruses). Pane küpsetamise ajaks ahju põhja kauss veega. Pärast küpsetamisaja lõppu lülita ahi välja ja pane pajakinnas ahju-ukse vahele. Tunnikese pärast võid koogi ahjust välja võtta (selle sammu ma unustasin vahelt ära - ups. Äkki oleks ikka etteantud ajast tegelikult piisanud?).
Jahuta see esmalt toatemperatuurini ja seejärel külmkapis, sest kook maitseb parim külmkapikülmana.

Kommentaarid

Populaarsed postitused