Häda Mõistuse Pärast Vol. 2


Tallinn - juuni 2010, originally uploaded by Marion Undusk.

Maasikamuffinid tehtud tundus hetkeks, et olen olnud tubli. Siis aga mõistsin, et mind vaatab endiselt etteheitvalt rohkem kui kilo maasikaid, neist mõned kiirelt halvenevas seisus. Kiire mõttetöö tulemusena jõudsin geniaalse lahenduseni - teeme nad püreeks! Siis nad ei saa äkki aru, et tahavad käärida. Vale vastus. Said küll aru. Õnneks oli mul hiljem koju jõudes oidu neile pisut suhkrut lisada, et see ikka oleks käärimine, mitte mingi rõvedam protsess. Aga nagu targemad juba teavad ei aidanud ka see. Lihtsalt purk jäi väga kiirelt kitsaks.
Kus häda kõige suurem, seal abi kõige lähem.
Täiesti juhuslikult ja ilma konkreetselt otsimata sattus mulle ette sissekanne "katsetused agar-agariga". Fantast! Need mõned pakid agarit, mis ma Indoneesiast tõin olid endiselt olemas, mis sellest, et hirmutavat neoonrohelist tooni.

Maasikapuding (või õigemini tarretis)

~1 l maasikapüreed
400 ml piima
maitse järgi suhkrut (ma olin enne pannud ja rohkem ei lisanud)
agar-agarit (mul olid 7 g-sed pakid, millest ühe peale oli kirjutatud "900" ml vee jaoks. Suures hirmus, et asi jääb liiga vedel, panin kaks pakki. Ühega oleks vabalt välja tulnud arvan ma.)

Aja püree-piima-suhkru segu aeglaselt keema, sega hulka agar-agar ja sega ~30 sek, kuni agar on lahustunud. Siis tõsta tulelt ja kalla silikonist muffinivormidesse 8või purkidesse või kas või küpsetuspannile) ja lase jahtuda. Agar on hämmastav tarretaja ja külma teda panema ei pea.

Minu jaoks olid need libedad koogikesed (milles õnneks roheline toiduvärv välimuskatastroofi ei tekitanud) pisut liiga kuivad, nähtavasti liigsest agarist. Samas kui nad Marie 5,5 aasta sünnipäevale kaasa võtsin, said nad suht sooja vastuvõtu oaslisks, eriti sünnipäevalapse ja ta ema poolt.

Kommentaarid

Populaarsed postitused