Daring Bakers – Oktoober 2010


Tallinn - oktoober 2010, originally uploaded by Marion Undusk.

Mõni kuu tagasi liitusin netis klubiga “Daring Bakers.” See juhtus siis, kui ma avastasin, et selline asi olemas on ja tahtsin proovida, kas ma suudan järge pidada. Või pigem – kas ma suudan igakuiselt kellegi kokanduslikke ettekirjutusi järgida. Siiani ei ole suutnud.
Aga sellekuine “challenge” tundus liiga mänguline, et seda maha magada – suhkruküpsised glasuuriga. Ja ma võtsin ennast kokku ja tegin nad ära. Ja ma olen uhke ja õnnelik oma progressi üle. Ehk isegi piisavalt, et edaspidiseks innustust saada.
Küpsiste tegemine oli ootamatult aeganõudev ja mitmeetapiline protsess ja minul on kannatusega probleeme, aga ma sain sellest üle. Sain üle sellest, et taigen pidi mitu korda pikalt külmkapis olema, sain üle sellest, et mu küpsisevormid olid jäljetult kuskile kadunud (hiljem avastasin nad sealt, kuhu olin juba mitu korda vaadanud) ja sain üle ja oma hirmust glasuurimise ees. Ega see mul just eriti professionaalselt välja ei tulnud, aga ma annan endale andeks. Andke teiegi. Neile mu hennatätoveeringutega kätele.

Glasuuriga suhkruküpsised

200g võid, toatemperatuuril
400g sõelutud jahu
200g sõelutud tuhksuhkrut
1 suur muna, kergelt lahti klopitud
1 tl vaniljeekstrakti

Hõõru või, suhkur ja vaniljeekstrakt kreemjaks (mitte vahule).
Klopi juurde muna, kuni segu on ühtlane.
Lisa jahu ja sõtku, kuni vormub ühtlane (mittekleepuv) taigen.
Jaga taigen kaheks kuni kolmeks tükiks ja rulli iga tükk kahe küpsetuspaberi vahel ~5 mm paksusseks plaadiks.
Pane plaadid vähemalt 30 minutiks külma.
Koori jahutuatud taignaplaat paberite vahelt välja kergelt jahuga kaetud pinnale ja lõika küpsisevormide või terava noaga soovitud kujunditeks.
Tõsta kujundid küpsetuspaberiga kaetud ahjuplaatidele ja pane veel 30 minutiks kuni tunniks külma (see on tähtis, et nad küpsetamise ajal laiali ei valguks.)
Rulli jäägid uuesti plaadiks ja korda sama protsessi, kuni taigen on otsas.
Kuumuta ahi 180 kraadini (pöördõhuga ahju puhul 160 kraadini.)
Küpseta 8-15 minutit, olenevalt küpsiste suurusest, kuni nad on kuldpruunid. (Püüa organiseerida sama suurusega küpsised ühele plaadile, et vältida mõne küpsise kõrbemist/tooreks jäämist.)
Tõsta ahjust välja ja lase enne glasuurimist restil täielikult jahtuda.

315g – 375g tuhksuhkrut, sõelutud
2 suurt munavalget
2 tl sidrunimahla
1 tl mandliekstrakti (vabatahtlik)

Klopi munavalged sidrunimahlaga ühtlaseks vahuks, klopi juurde mandliekstrakt ja tuhksukur, kuni segu on ühtlane. (Kaks tuhksuhkrukogust on mõeldud kahe erineva paksusega glasuuri jaoks. Vedelam on hea pindade katmiseks, paksem äärte tegemiseks. Mina lisasin paksema glasuuri saamiseks osa suhkru asemel kakaopulbrit, et saavutada henna pruunikat tooni. Hele ta ju tuli, aga kakaomaitse tuli minu meelest lõppkokkuvõttes kasuks.)
Kasuta kohe või hoia õhukindlas anumas (glasuur hakkab õhu käes kohe tarduma.)

Joosep, kelle sünnipäevale ma nad viisin, ütles, et ilma glasuurita oleks paremad olnud, aga sõi ikka mitu tükki.
Olen vist ikka väga sõltuv ta arvamusest.

Kommentaarid

Populaarsed postitused