Närvid Läbi? Küpseta!


Tallinn - september 2010, originally uploaded by Marion Undusk.
Jah. Närvid olid mul tõesti läbi. Mitte päris esimesest hetkest saadik, aga umbes alates teisest küll. Umbes sellest teisest kõnest, kus erinevad inimesed mulle sama ülesande täitmisel vastandlikke ülesandeid andsid. Ja siis samamoodi veel kaks päeva. Varahommikust hilisõhtuni välja. Ei saaks öelda, et reklaamitegu just mu lemmiktegevuste hulka kuuluks.
Enamasti ma pean ennast pigem positiivseks ja rahulikuks inimeseks. Mulle ei meeldi tülitseda. Ei meeldi ennast segaseks vihastada. Ja seega ma hoidun sellest. Vahel tundub aga, et sellest kõigest pole pääsu ja et ükskõik, kui palju vaeva sa ka ei näeks, on kõik otsast lõpuni valesti. Ja mina jään lõpuks süüdi.
Iga jumala kord ma ütlen, et "ei iial enam." Ja mingi aja pärast leian ennast jälle sealtsamast suurest mustast august. Kindlasti ma dramatiseerin üle. Aga minu perspektiivist see on nii ja kui vahel ka karikas minust mööda läheb, siis meeldiv ei ole kogu protsess kunagi.
Aga nüüd ma olingi taas seal ja pääsu polnud kuhugile. Ainus lootus pääsemisele terendas fotosessiooni lõpuhetkes reede õhtul. Aga oli alles kolmapäev.
Närvirahustust oli hädasti vaja. Tegin laimikooki.
Hea oli. Ja see kärbitäis, mis ma kursale viisin, kadus tavalisest kiiremini. :)

Laimiruudud

põhi:
120 g pehmet võid
1,2 dl tuhksuhkrut
2 tl riivitud laimikoort
1,2 dl nisujahu
1 dl maisijahu
1 dl hirsijahu
1 dl riisijahu
0,25 tl soola
täidis:
4 muna
3,5 dl suhkrut
0,6 dl nisujahu
0,5 tl küpsetuspulbrit
1 dl laimimahla
2 tl riivitud laimikoort

Kuumuta ahi 180 kraadini.
Hõõru või tuhksuhkruga õhuliseks, sega hulka laimikoor. Sega omavahel sool ja jahud, ning hõõru kõik ühtlaseks. Kata ahjuplaat küpsetuspaberiga (minu plaat oli liiga suur ja taignapõhi ei ulatunud päris kõigi servadeni ja suur osa katet voolas seetõttu maha. Soovitan kasutada mingit pisut väiksemat kõrgete servadega plaati/vormi. Saab pealne ka paksem ja mõnusam.) Küpseta 13-15 min, kuni servad hakkavad kergelt pruunikaks tõmbuma.
Samal ajal klopi teises kausis munad ja suhkur. Sega hulka omavahel segatud jahu ja küpsetuspulber. Viimasena lisa laimimahl ja -koor ning klopi kergelt vahule. Kalla segu kuumale põhjale ja küpseta seda 20-25 min, kuni kook on pealt kuldpruun.
Lase täielikult jahtuda ja raputa peale tuhksuhkrut.

Kommentaarid

Populaarsed postitused