Meil On Endiselt Kõrvitsaid


Tallinn - oktoober 2010, originally uploaded by Marion Undusk.

Ja Minu Kallil Tõnisel on sünnipäev.
Ja peale kõrvitsate juhtub mul olema külmkapis pakk toorjuustu ja toru kohupiima. Ma ei tee eriti tihti juustukooke, sest nad on nii paganama kallid ja neil on mõtet ainult siis, kui sööjaid jätkub. Aga Tõnis. Ja sünnipäev. Loomulikult.
Taas kord tuleb mu kook madal ja hirmus suur, sest ma pole endiselt jõudnud nii kaugele, et väiksemat vormi soetada. Aga pole hullu, sest ongi võimalik teda väiksemate tükkidena serveerida. Mis, nagu ilmneb, on vajalik, sest päeva jooksul viin ma seda koju perele ja kontorisse ja.. Ühesõnaga - Tõnise sünnipäevale jõuab koogist pool, mis on täpselt õige kogus, sest pool kursat ei tulegi.

Kõrvitsa-toorjuustukook

60 g sulalatud võid
2,5 dl küpsisepuru
0,6 dl pruuni suhkrut
1,2 dl peenestatud pähkleid

370 g toorjuustu
300 g vaniljemaitselist torukohupiima
1,2 dl pruuni suhkrut
1,2 dl tuhksuhkut
1 tl vaniljeekstrakti
4 muna
2 spl kookospiima
3,6 dl kõrvitsapüreed
1 spl tärklist
0,5 tl riivitud muskaatpähklit
0,5 tl jahvatatud ingverit
1,5 tl kaneeli
0,25 tl soola

400 ml maitsestamata jogurtit
100 ml kookospiima
2 spl tuhksuhkrut
1 muna

Kuumuta ahi 160 kraadini.
Sega põhjaained, pressi küpsetuspaberiga vooderdatud (24 cm, aga mul on suurem) küpsetusvormi ja pane mõneks ajaks külmkappi.
Klopi toorjuust, kohupiim, vanilje ja suhkrud ühtlaseks. Lisa ükshaaval munad.
Sega juurde kõrvitsapüree, sõelutud tärklis, vürtsid ja sool.
Kalla vormi ja küpseta ~50 min, kuni kook tundub enam-vähem tahke. Lase 5 min jahtuda.
Klopi kokku jogurt, kookospiim, tuhksuhkur ja muna. Kalla koogile ja küpseta veel 10 min. Lase praokil uksega ahjus täielikult jahtuda. Enne serveerimist hoia vähemalt 3 h külmas. (Mida kauem, seda uhkem. Järgnevad paar päeva muudavad teda ainult paremaks.)

Kommentaarid

Populaarsed postitused