KõrvitsaUputus


Tallinn - oktoober 2010, originally uploaded by Marion Undusk.

Ma ostsin endale maailma kõige seksikama ahju.
See on ikka hea, kui on tutvusi. Inimesi, kes helistavad ja ütlevad, et näe, seal on see võte, kus on selline ja selline ahi, mis maksab nii ja nii palju, sest ta on kasutatud. Ja kui sa ütled, et tahad seda, siis toovad koju kätte.
Ja nii me siis siin nüüd oleme minu elutoas, mina ja mu uus ahi. Sest tema on gaasiküttega, aga minu köök on vett läbi tilkuv pommiauk, kuhu ma midagi uut enne remonti kohe kindlasti ei paigalda. Ja remont venib. Sest lagi tilgub. Jätkuvalt. Torumehed tulid, saagisid mingi toru ära ja ikka tilgub. Lahe.
Aga selle ahju juures on veel eriti tore see, et ta temale pealekauba sain ma kolm suurt kilekotitäit köögivilju. Neist poolteist - kõrvitsaid. Ja kuigi kõrvits on pika elueaga vili, olid mõned nendest siin vist võttel pisut viga saanud ja nõudsid kiiret kasutust. Nii kiiret, et köögiviljahutis iga päev ei olnud lahendus.
Aga milles on probleemi? Praegu on iga viimane kui üks Ameerikamaine toidublogi täis erinevaid kõrvitsaretsepte. Hakka aga otsast minema.

Banaani-kõrvitsakeeks
(mina avastasin alles poolepeal, et seda taigent tuleb meeletult palju. Nii et kui soovite ühtainsat keeksi, võib kõik kogused poolitada. Või isegi kolmandikustada. Samas, kui teilgi juhtub olema üks kallis kooginäljane õde, pole hullu.)

3 suurt muna
3 dl suhkrut
1 tl vaniljeekstrakti
185 g toatemperatuuril võid
3 suurt küpset banaani
450 g kürvitsapüreed (võta kõrvits, puhasta, koori, tükelda, hauta, nõruta, püreesta, jahuta)
2,5 dl maitsestamata jogurtit
3 dl riisijahu
3 dl maisijahu
3 dl hirsijahu
3 dl nisujahu
1 spl soodat
1 tl kaneeli
1 tl piparkoogivürtsi
1 tl soola
75 g päevalilleseemneid
100 g tükeldatud mandleid

Kuumuta ahi 180 kraadini.
Hõõru või suhkruga kreemjaks, sega ükshaaval hulka munad ja siis vanilje.
Püreesta banaanid ja sega kõrvitsapüreega (mis polnud jõudnud veel täielikult jahtuda.) Lisa ülejäänule. Sega hulka jogurt.
Aeglaselt lisa ülejäänud ained ja sega ühtlaseks.
Võita keeksivorm(id), mina tegin enda oma suurde, 24x30 cm vormi ja sain ühega hakkama. Täida poole kuni kolmveerandi ulatuses taignaga ja küpseta 50-60 min, kuni tikk tuleb koogist puhtana välja.
Võta ahjust välja, kalla jahutusrestile ja lase täelikult jahtuda.
Minu keeks tahtis väga pudeneda, seega keerasin ta hõbepaberisse, et ta seal "omas mahlas hauduks". Kui kasutada ainult nisujahu või rohkem nisujahu, siis seda probleemi nähtavasti ei tekiks.
Ja kutsuge palju inimesi külla. Üksi selle kogusega hakkama ei saa. Mis sellest, et tee kööki saab pidevalt keeksi järel käies palju selgemaks.

Kommentaarid

Populaarsed postitused