Jälle See PeediKeemia


Tallinn - oktoober 2010, originally uploaded by Marion Undusk.

Seda, et ma normaaljuhtudel eriti peeti ei armasta, olen ma juba maininud. Seda, et mulle mu augustikuus tehtud peedikeeks sellest hoolimata väga meeldis samuti. Seega ei ole ehk liiga üllatav, et ma viimasel ajal satun vahel koju jõudma, mõned peedid kotis. Eriti kui selle uue retsepti leidsin. Olin turult leidnud paar suur ökopeeti ja retsept tuli minu juurde selge sõnumiga: "Tee mind!"
Ma siis tegin. Ja ma ei pidanud pettuma. Minipeedikeeksid maitsesid koogilikumalt kui augustikuine suur keeks, eriti kui nad šokolaadiglasuuriga katta. Aga ilma oli ka hea, kui isegi mitte parem. Kursal inimesed uskusid küll, et peet seal kuskil on, aga see ei olnud kellelegi probleemiks. Jussi klassivend seevastu vandus, et seal lihtsalt ei saa peeti sees olla (tundus, et ta kuulub peediarmastuses minu liigasse) ja Juss väitis, et see olla olnud suur kompliment. Aitäh :)

Šokolaadi-peedikeeksid

300 g keedetud peeti
200 g sulavõid
3 muna
1 tl vaniljeekstrakti
2 dl nisujahu
1 dl hirsijahu
1 tl küpsetuspulbrit

150 g tumedat šokolaadi
100 g valget šokolaadi
0,8 dl kookospiima

Kuumuta ahi 180 kraadini.
Sega jahud, kakaopulber ja küpsetuspulber.
Teises kausis püreesta peet, lisa ükshaaval munad, siis vaniljeekstrakt ja jahtunud või.
Tee kuivainekaussi kraater ja kalla vedel segu sinna sisse. Sega korralikult.
Kalla võiga määritud minikeeksivormidesse või muffinivormidesse või sufleevormidesse, nagu mina tegin ja küpseta ~45 min (kui eelistad suurt keeksi, siis 50-60 min). Lase enne vormist välja kallamist vähemalt 10 min jahtuda.
Šokolaadiglasuuri jaoks aja kookospiim keema ja kalla tükeldatud šokolaadile, sega ühtlaseks ja määri keeksidele.

Kommentaarid

Populaarsed postitused