Vestluse Vahele


Tallinn - oktoober 2010, originally uploaded by Marion Undusk.

Juba kaks kuud olen tahtnud teha midagi sellest mandlijahust, mis Kanadast mulle müstilisel kombel sigines. Salvestanud kümnete kaupa erinevaid variante ja, nagu ikka, selleni mitte jõudnud.
Nüüd oli aga lootust, et ehk tuleb Elen külla ja arvestades suviseid toorkoogikatsetusi Matsalus tundus mandlijahu just see, mida talle pakkuda. Toorkoogist on asi selle retsepti puhul ju tegelikult kaugel, aga sellele ma tol hetkel ei mõelnud.
Ja jah, Elen tuligi. Ja kook oli. Ja väga kaugel tervislikust, öelgu pealkiri, mis ta ütleb. Aga me sõime oma juttude vahepeal seda ikka tublisti. Olenemata sellest, et alguses kooki ahjust võttes oli mul tekkinud tunne, et see on üks järjekordne läbikukkumine. Pisike tuuning ja asi omandab kohe teised mõõtmed.
Aga taas kord meeldis ta mulle hommikul külmast võetuna tunduvalt rohkem. On see äkki mingi mu isiklik omapära..? Tule võta kinni.

Banaani - mandlijahukook

4,8 dl mandlijahu
1,2 dl nisujahu
0,5 tl soola
1 tl soodat
1 dl pruuni suhkrut
50 g võid, sulatatud
2 muna
1,5 tl mandliekstrakti
1,2 dl maitsestamata jogurtit
3 suurt banaani, püreestatud

Kuumuta ahi 180 kraadini.
Sega jahud, sool ja sooda.
Teises kausis sega suhkur, sulatatud ja pisut jahtunud või, munad, jogurt ja mandliekstrakt. Siis lisa banaanipüree.
Kalla kausid kokku ja sega ühtlaseks taignaks.
Kalla taigen võiga määriud (aga parem, kui küpsetuspaberiga vooderdatud) koogivormi (mina kasutasin 24x30 vormi) ja küpseta 40 min või kuni puutikk tuleb kooki torgatuna puhtalt välja. Kuna kook näeb juba väga ruttu pealt küps välja, panin oma tikuga suht mööda, sest ta TUNDUS puhas, ja võtsin ta juba 25 min pärast ahjust. Oli seest suht vedel. Niisiis, kui on tunne, et läheb pealt kõrbema, katke hõbepaberiga ja äre laske ennast lollitada.
Et mu kook olki a)vedelavõitu b)vormist välja võttes kahjustada saanud, otsustasin lisandid käiku lasta, et asjast asja saaks. Sulatasin vesivannil ühe šokolaadiglasuurijäägi üles ja tegin koogist hoopis kahekihilise.

Šokolaadiglasuur

100 g tumedat (70%) šokolaadi
0,6 dl kookospiima

Aja kookospiim kuumaks ja sulata seal sees šokolaad. Määri jahtunud koogile.

Kommentaarid

Populaarsed postitused