Kassari Kroonikad Vol.4


Kassari - juuli 2010, originally uploaded by Marion Undusk.

Oli viimane õhtu Kassaris ja mõneti tundus, et ma olen ennast ammendanud. Jälle oli päral mu igiammune probleem – mingil hetkel saab nendel (ühtedel ja samadel) inimestel sellest siiber, et nad iga päev peavad kooki sööma. On küll, jah, alguses tore ja nii, aga lõpuks enam ei jaksa. Ja minul on ka imelik. Sest ma olen juba nii kaua seda rida ajanud küll, et tahaks juba, et inimesed tuleksid ise minu juurde ja mitte vastupidi. Aga see aeg ei ole kaugel, ma ütlen! Öelgu skeptikud, mis soovivad.

AGA endiselt oli see viimane õhtu. Ja ma istusin arvuti taga ja otsisin midagi, mis mind intrigeeriks, mille jaoks oleks mul materjali ja mis sisaldaks jogurtit, sest seda oli märkamatult pakkide viisi kappi kogunenud.

Rabarberi-jogurti-pähklikook

2 apelsini peenelt riivitud koor (tegelikult oli sidrun, aga seda mul polnud ja ausalt – täiega töötas!)
115 g võid (toatemperatuuril)
6 dl suhkrut
250 ml maitsestamata jogurtit
vanilliessentsi
4 dl maisijahu
3 dl grahamnisujahu
2 dl nisujahu
3 muna
4 tl küpsetuspulbrit
pisut soola
1 l puhastatud ja tükeldatud rabarberit + jahu puuderdamiseks
50 g tükldatud sarapuupähkleid ja mandleid

Eelkuumuta ahi 170 kraadini.
Hõõru apelsinikoor suhkruga ühtlaseks, lisa või ja hõõru kõik koos vahule. Sega ükshaaval hoolikalt juurde munad, seejärel vanilliessents ja siis jogurt. Teises nõus sega jahud küpsetuspulbri ja soolaga ja sega kahes jaos taignasse. Lisa pähklid-mandlid ja jahupuistega kaitud rabarberitükid.
Kalla küpsetuspaberiga vooderdatud pannile (mul oli Rimist saadud sügav küpsetusvorm, ehk siis väiksem, kui ahjuplaat) ja küpseta mõnikümmend minutit, kuni tikk tuleb koogist puhtalt välja. (Originaalis kautatakse kahte keeksivormi ja küsetamine kestab tunni. Mina olen unustanud märkida, kaua mul läks, aga nii kaua kindlasti mitte.)

Alguses mulle tundus, et ta tuli nõme. „Liiga tavaline“ või midagi. Aga see on täpselt selline kook, mis tundub mõttetu, aga mida lõpuks sööd märkamatult nii palju, et raske on olla.

Kommentaarid

Populaarsed postitused