Palju Kisa, Vähe Villa


Kassari - juuli 2010, originally uploaded by Marion Undusk.

Eile õhtul, jõudnud oma sellesuvisele viimasele Hiiumaa-tretile, tuli mul peale soov minna põldmarju korjama. Kui heidate pilgu kalendrisse, kus veel viimaseid hetki paistab "juuli", saate ehk aru mu ettevõtte mõttetusest. Aga kuna ma olin teeäärtes neid juba palju valmiskujul näinud ja õigel ajal korjama minna nii ehk naa ei saa, tahtsin proovida ikkagi.
Loomulikult olid kohale jõudes pea kõik marjad veel toored ja valmite jaoks pidi suurema otsimise korraldama, aga seda enam oli mul seal kõrges rohus väätid vahel kahlates aega niisama mõtteid mõlgutada.
Näiteks, kas on mõtet purustada ämblikuvõrku kolme pooltoore marjani jõudmiseks? Ei. Samas, kas oleks mõtet teda purustada kümne valmis marjani jõudmiseks? Jah? Okei. Aga sel juhul, ma leian, pole ju vahet, sest ÄMBLIKUL ei ole vahet, mitu marja ja kas üldse sa seeläbi saad. Kui minu kodu hävineks mingis rünnakus mingite suvaliste minussepuutumatute osapoolte vahel, siis minul ei oleks vahet, kas lõppkokkuvõttes on tegemist ühele või teisele poolele võiduka lahinguga. Minu kodu on läinud ja see on see, mis loeb. Vahet pole, kas kolm pooltoorest, või kümme valmis marja. Jätsin võrgu terveks.
Veel mõtlesin füüsikast. Eimillestki konkreetsest, selleks tean ma sellest liiga vähe, küll aga mingitest fragmentidest, mis on mõne kuu tagusest ajast tänu paarile põnevale vetlusele mu pähe keerlema jäänud. Sellest, et kui mu kunagine füüsikaõpetaja oleks neidsamu asju sama haaravalt rääkinud, tegutseksin suure tõenäosusega hoopis kuskil reaalvalkonnas. Mind võlub see, kui inimene on millegi suhtes kirglik. See tekitab minuski analoogset kirge. Kahju, et nii vähesed õpetajad seda suudavad..

Mul läks paar tundi ja palju mõtlemist, enne kui oma paariliitrise anuma täis sain.
Ja tegelikult mul ei olegi praegu ühtki retsepti, mida teiega jagada tahaksin, sest need põldmarjad läksid sügavkülma mu sügisesi ja talviseid kooke ootama. Loodetavasti olen selleks ajaks oma ettevõtmistega sealmaal, et saan teidki neid maitsma kutsuda.

Kommentaarid

Populaarsed postitused