Külalise-Hoiatus!


Kassari - juuli 2010, originally uploaded by Marion Undusk.

Meil on Kassaris uus ahi!! :) Nii hea. Varem oli kaks varianti, kas toolidest moodustada mingi barikaad, et katkine uks vähekenegi kinni püsiks või hiilida kõrvalmaja ahju ekspluateerima. Ei enam!
Põhitsemaks sellist suurt edasiminekut oleksin ma nii ehk naa kohe midagi küpsetanud, aga sedapuhku oli selleks ka teine põhjus - meie kodurahu (kui seda nii saab nimetada) ähvardas sakslaste sissetung!
Mul on sakslaste ja Saksamaa suhtes suured eelarvamused. Olen püüdnud mõlemaid siiani vältida ja see ettevaatus tuleneb juba aastatetagusest ajast ja suuresti just nenest inimestest, kes ka see kord tulema pidid. Minul seostub "sakslane" konservatiivsuse, ülbuse ja paindumatusega. Enesearmastusega. Ja seega olin ka suhtselt kriitiliselt meelestatud oma seekordsete üllituste suhtes. Siiski, vähemalt nendega läks hästi. Nii palju kui mu üldine enesetunne ka selle saksaliku mina-tean-parmini-mis-on-õige suhtumise all ei kannatanud, vähemalt seesinastele koogikestele anti nende olemasolu andeks ja kiideti takkagi.

100 g tumedat šokolaadi
2,4 dl jahu (segamini grahamnisu-, maisi- ja nisujahu nagu Hiiumaal tavaks)
½ tl soodat
½ tl küpsetuspulbrit
¼ tl soola
115 g võid toatemperatuuril
3,6 dl suhkrut
2 suurt muna
mõned tilgad vaniljeekstrakti
1,2 dl 10% hapukoort
1,2 dl vett

Eelkuumuta ahi 180 kraadini.
Pane šokolaad metallkausis kuumaveenõu kohale (nii, et põhi vette ei puutuks) ja sega aeg.ajalt kuni sulamiseni. Lase pisut jahtuda.
Sega jahud, sooda, küpsetuspulber ja sool.
Teises nõus hõõru või suhkruga vahule. Sega hoolikalt sisse jahtunud šokolaad. Lisa ükshaaval munad, siis vanilje ja siis hapukoor, pärast iga lisamist hoolikalt segades.
Lisa pool jahu, sega minimaalselt, siis kalla juurde vesi, sega; ja siis lisa teine pool jahust ja sega täpselt nii vähe kui võimalik, et tainas oleks ühtlane.
Kalla vormidesse ja küpseta ~20 min (kuni puutikk väljub koogikesest puhtalt.)

Katsetasin esmakordselt paberist muffinivormide asemel küpsetuspaberiruute, mis ma oma silikoonvormidesse surusin. Nõuab pisut rohkem aega, aga tulemus on suhteliselt atraktiivne ja päris kindlasti ei jää pool koogist paberi külge kinni. Ehk siis - vaeva väärt.

Kommentaarid

Populaarsed postitused