SuveTüdruk


Tallinn - juuli 2010, originally uploaded by Marion Undusk.

Oli Viljandi Folk. Olid Kudru-Marie ja Jaan-Eeva-Ruuben-Aadam ja ökovälikohvik ja „Mr Vertigo“ ja kuumus ja uimasus ja Mailu ja see üks ja ainus kontsert, kuhu ma tahtsin ja viitsisin minna. Nolens Volens Jaani kirikus, mis tekitas suuri tundeid ja iseendale näkku vaatamist ja selle raskust ja kergust. Ja oli üks öine vokitegu, mis ei saanudki salvestatud.
Oli Matsalu. Olid Elen ja Madis ja Helina ja paljud paljud veel. Aga mida ei olnud, oli fotokas. Ehk ongi hea, kuigi palju ilusat jäi vaid nendesse hetkedesse. Mehed suvekööki ehitamas ja naised köögis vaaritamas. Mina õppisin kalu fileerima ja neid praadima ja pärast ahjuvormiks vormima. Õppisin töömeestele vääriliselt süüa tegema –lihtsalt ja palju. Hea. Oli saun ja enese rääkimaunustamine. Oli ühine sarjavaatamine ja välistrobo välkude näol ja läbi vihma nagu õudusfilmis jooksmine ja parim valguskujundus üle pika aja.
Ja siis oli jälle Tallinn ja sõbrad mu pooliku põrandaga elutoa põrandal laiali. Või ja leib ja köögiviljavokk ja jäätisemätserdis. Ja titeläbu mu põrandail ja voodis. Ja pärast ootamatu sünnipäevalkäik ja tants hommikuni. Ja ärgates sellesama voki lõpp mu taldrikus. See oli tõesti hea.
Selline nädal siis.

Järjekordne köögiviljavokk

2 suuremat sorti porgandit
pool keskmist lillkapsast
2 paprikat, punane ja kollane
pool purki konservmaisi
võid
soola
pipart
kookospiima

Koori ja seibita porgandid. Sulata pannil või ja hauta porgandeid selles kuni tükeldad lillkapsa väikesteks õisikuteks. Kalla lillkapsas pannile, sega, et see ka võiga kokku saaks, kalla juurde ~pool tassi sooja vett ja jäta mõneks ajaks kaane alla hauduma. Samal ajal pese, puhasta ja tükelda paprikad. Sega need koos maisiga pannile, maitsesta soola ja pipraga ja hauta mõni aeg. Kalla juurde sorts kookospiima, sega, keera tuli ära ja lase hetk haududa.
(Instruktsioonid on sama improvisatoorsed kui koostisainedki, ehk siis vabal valikul muudetavad.)

Kommentaarid

  1. küsimus: sul on paljudes retseptides kookospiim, aga juhuks kui kookos ei maitse või piima ei ole, siis millega asendada võiks?

    VastaKustuta
  2. Kookospiim on mul endal enamasti asendamaks tavalist piima või koort (mida ma millegi pärast kunagi ei osta, sest nad ei säili); mulle kerge kookosenoot sobib.
    Aga muidu oleneb retseptist. Küpsetistes ma käitun suht vabalt ja asendan tihti kookospiima asemel ka nt keefiri või jogurtiga, olenevalt sellest, mis kapis leidub.
    Wokides-kastmetes on hea kas kohvikoor või vahukoor.
    Ja piima otseseks asenduseks on soja-, kaera- või mandlipiim, mis püsivad avamata kujul toatemperatuuril suht kaua ja avatuna külmikus ka päris hästi. (Otsene kogemus on paraku ainult sojapiimaga.)

    VastaKustuta

Postita kommentaar

Populaarsed postitused