Ära Iial Ütle Iial


Tallinn - mai 2010, originally uploaded by Marion Undusk.

Ma olen alati arvanud, et seda magustoitu ma küll kunagi tegema ei hakka. Esiteks ei maitse mulle eriti läbikeedetud puuviljad, teiseks ei meeldi mulle vedelad kastmed ja kolmandaks pole mul kunagi kodus lihtsalt niisama vedelemas pudelit punast veini.
Aga siis juhtus nii, et väike õde käis üksõhtu külas ja ma avasin selle pudeli, mis mul juba sada aastat kapi otsas seisnud oli (ma ei ole punaveinisõber ja viimasel ajal pole ma üldse alkoholisõber nii kummaline kui see ka ei ole) ja pakkusin talle paar klaasi. Ja pudel jäi õnnetult ja poolikult riiulile konutama ja iga päev ennast mulle meelde tuletama. Ja kuna siin ei ole võimalik lihaga eksperimenteerida (ja pealegi ei söö ma ka seda viimasel ajal eriti) ja ma ei tea mitte ühtegi teist punase veiniga magustoitu, hakkas aina rohkem sinnapoole tüürima, et...
Ja siis otsustas järjekordne toidublooger selle retsepti üles panna. Ja siis oli läbi.
Üllataval kombel oli mul kodus kõik olemas (peale rummi, mille ma asendasin džinniga) ja seega tee järjekordseteks eksperimentideks sillutatud.
Aga nagu tavaliselt olin ma siin üksinda! No pagan küll. Neiu istub õhtul üksi kodus ja teeb omaette gurmeemagustoitu. Kui totraks saab oma kinnisideedega minna?
Aga noh, ega see mind ei peatanud. Tehtud ta sai. Ja öösel sain õnneks Eleniga kokku ja võtsin talle ühe kaasa. Ja hommikul pakkisin Jussile ühe purgiga kaasa. Vanaema missugune.

Veinis hautatud pirnid
(5-8 pirnile, mul oli 3)

jupp kaneeli
suur näputäis nelki
veidi värskeltriivitud muskaatpähklit
1 sidruni koor ja mahl
1 apelsini koor ja mahl
jupp värsket ingverit, kooritud ja viilutatud
~60 ml rummi (džinni)
0,8 dl tuhksuhkut
2/3 - 1 pudel punast veini (mul oli väike pott ja tunduvalt vähem)

Koori pirnid ja pane potti. Lisa kõik muud ained ja keeda madalal kuumusel kaane all umbes pool tundi, vahetevahel pirne keerates, et nad üleni hautatud saaksid. (Pott ei tohi olla liiga väike, muidu küürite pärast pikalt pliidiplaate siirupist nagu mina.)
Võta pirnid siirupist ja pane kõrvale. Kurna välja maitseained ja keeda siirupit kuni ta on kergelt paksenenud. Kalla pirnidele ja serveeri (võimalusel) kohe.
Maitseb jõuluselt ja üllataval kombel üldse mitte halvasti. Parem igal juhul kui küpsetatud õunad.

Kommentaarid

Populaarsed postitused