Elan Endale


Tallinn - mai 2010, originally uploaded by Marion Undusk.

Täiesti uskumatu kui kaua ma selle postitusega taas kord venitanud olen. See kook sai tehtud eelmisel reedel, ehk siis - ammu. Aga mingis mõttes on sellest ajast mu elu päris palju muutunud ja ehk just selle pärast ma ei olegi kirjutanud..
Ma olen teinud remonti oma uues kodus ja tundnud seda rõõmu, mis tuleb kui näed progressi. Ma olen käinud Viljandis ainult selleks, et koos oma kallitega Kullas laulda ja selle üle rõõmustada. Ma olen külastanud Elenit Matsalus ja tundnud rõõmu kogu sellest hullusest, mis sellega kaasneb. Ja ma olen lõpuks jõudnud tagasi Kassarisse ja olnud siin täiesti omaette - jalutanud ja sõitnud rattaga ja käinud meres ujumas ja korjanud nurmenukke ja päevitanud. Ja ostnud oma kohviku jaoks taldrikuid. Olen elanud. Elanud endale.
Ja kui hea saab olla. Mis sellest, et kurk on nii kinni paistetanud, et neelata ei saa. Rahu on, see on tähtis.

Sidruni-päikeseratas sümboliseerimaks uusi algusi ja õnnetunnet

2 dl riisijahu
0,5 dl nisujahu
0,6 dl tärklist
0,7 dl tuhksuhkrut
1 spl sidunimahla
115 g võid

4 suurt muna
2,5 dl suhkrut
1,7 dl värskeltpressitud sidrunimahla
140 g võid

Põhi: Sega kokku jahud ja tärklis. Teises anumas hõõru suhkur ja või kreemiks. Sega kaks segu kokku kuni tulemus on puruline.
Lisa sidrunimahl ja sõtku kuni moodustub taigen.
Pressi lahtikäivasse koogivormi ja hoia 1 h külmas. Eelkuumuta ahi 175 kraadini ja küpseta põhja 25 min (kuldpruunistumiseni). Lase jahtuda.

Kreem:Vispelda kastrulis ühtlaseks kõik ained peale või. Kuumuta keskmisel kuumusel pidevalt vispendades kuni kreemi paksenemiseni. Eemalda pliidilt ja sega juurde või. Lase 3-4 h jahtuda. Vispelda veel kord läbi, kalla jahtunud põhjale ja määri ühtlaselt laiali.

(Ise koogi kujul ei proovinudki seda imeasja, aga kreem oli iseseisvalt küll väga mõnusalt hapukas.)

Kommentaarid

  1. No selles rõemsas ampsus peaks nüüd küll üks tõsine ports Kassari päikest sees olema.

    VastaKustuta

Postita kommentaar

Populaarsed postitused