Pühendusega


Tallinn - mai 2010, originally uploaded by Marion Undusk.

Istun mina omaette maal ja valutan oma kurku (või täpsemalt püüan võimalikult vähe neelatada, et keha krampi ei tõmbuks) ja olen hääästi rahulik ja ebaproduktiivne. Ja siis tuleb mõte, et tegelikult võiks/peaks ju ka midagi asjalikku ära tegema. No näiteks need teatrisemiootika kodutööd, mis mul kaelas istuvad ja vahelduva eduga südametunnistusele koputavad. Võtan üle mitme päeva läpaka kotist välja ja lähen teise majja internetti. Otsin netist suure hunniku erinevaid tekste ja youtube-videoid, mis mind abistada võiks ja tunnen ennast juba täitsa kohusetundlikult ja hästi...kui mänginud lugu hakkab äkki hüppama ja läpakas ei reageeri enam ühelegi mu lähenemiskatsele. Olen sunnitud ta jõuga välja lülitama. Viimane mõte sel hetkel on - kas ma ikka salvestasin selle semiootika küsimustefaili ära?
Kui ma läpaka tagasi sisse lülitan, ütleb ta mulle, et minu profiili ei ole võimalik kasutada ja logib mu sisse mingi vastiku võõra profiiliga ja ajab mu sellega täiesti endast välja ja kustutab viimasedki lootused kodutööga kuskile jõuda. Ja toob trotsliku hirmu oma retseptikogu saatuse pärast.
Pärast pikka vaevlemist ja mitut-mitut restarti ja tagasi linna jõudmist ja veel mitut-mitut restarti võtan ennast kokku ja helistan.
Ja paar päeva hiljem võin ma õhtupoolikul minna koju ja teha lahti läpaka, mis mäletab jälle minu prfiili ja olla täidetud tänutundest ja unenäolisusest.
Aitäh! Aitäh! Aitäh!

Sidruni-rabarberikook
pühendusega ühele ilusale inimesele, kes oli valmis ohverdama minu heaks oma uneaega

1 dl nisujahu
1,5 dl maisijahu
1,5 dl riisijahu
1 dl kartulitärklist
1,25 tl küpsetuspulbrit
1 tl soola
125 g võid
2,5 dl pruuni suhkrut
1 sidruni riivitud koor
3 muna
mõned tilgad sidruniessentsi
1,8 dl rabarberijogurtit
~550 g kooritud ja tükldatud rabarberit
2 tl maisijahu
2 tl riisijahu
2,5 dl tuhksuhkrut
1 sidruni mahl
1 spl sulatatud ja jahutatud võid

Eelkuumuta ahi 175 kraadini, määri lahtikäiv koogivorm või ümmargune keeksivorm võiga.
Sega ühes nõus kokku jahud, küpsetuspulber ja sool.
Teises nõus hõõru pehme või, suhkur ja sidrunikoor pehmeks kreemiks. Hõõru ükshaaval juurde munad, siis lisa sidruniessents ja jogurt.Kalla juurde jahusegu. Sega ühtlaseks.
Sega rabarberitükid läbi 4 spl jahuga nii, et need oleks enam-vähem ühtlaselt kaetud.
Lisa pool rabarberist taignale, sega ühtlaseks ja kalla vormi. Pane ülejäänud rabarber koogi peale.
Küpseta ~30 min, siis keera panni ja küpseta veel ~30 min.
Lase ~30 min jahtuda.
Hõõru kokku tuhksuhkur, sulavõi ja nii palju sidrunimahla kui tundub vajalik (mul tuli liiga vedel) ja määri glasuur koogile.

Kommentaarid

Populaarsed postitused