Kuidas Lõhnab Muffin


Tallinn - mai 2010, originally uploaded by Marion Undusk.

Terve nädala küpsetasin endas kinnisideed maapähklivõiküpsetiste osas. Uurisin ja vaagisin ja planeerisin. Ja siis läksid äkitselt ilmad soojaks ja ma sain aru, et mis iganes see ka ei ole, mida ma kontorisse minnes sünnipävalapsele kaasa viin, ei saa see olla ameeriklaikult ülekreemitatud ja maapähklivõiselt tihke. Kergust on vaja. Õhulisust. Puuviljasust.
Niisiis kaks päeva enne tähtaega kukkusid kõik mu plaanid kolinal kokku ja otsingud suunati mujale. Edukalt.
Aga ma ei saanud sellest asjast lahti. Pidevalt oli tunne, et vean alt. Mitte neid, neil oleks suva. Ennast. Niisiis reede hommikul kui kook oli valmis ja aega veel jagus, otsustasin lõpuks siiski ka selle õnnetu maapähklivõipurgi riiulilt alla võtta ja temaga midagi teha. Parema puudumisel oma ammuseid tuttavaid - sünnipäevast sõbraks saanud lihtsaid ja maalähedasi. Ja kiireid.
Pakkisin nad torbikusse, teipisin selle kinni ja suundusin mitme pakiga laetult kontori poole.
Asjaosalised olid kergelt segaduses, aga aktsepteerisid mu vormitu pambu siiski suurema vastupanuta. Isiklikult muffinitega tutvumas ma neid ei näinud, liiga palju muud oli ümberringi söödavat, aga teadjam kirtsutas sisu olemuse kohta kuuldes nina.
Teine väitis, et torbik lõhnab nagu surnud tuvi.
Head isu neile.

Vanad head maapähklivõimuffinid mõningate modifikatsioonidega

300 g maapähklivõid (isetehtu on selle võrra äge, et ta on tükiline)
50 g sulatatud võid
1 tl soola
0,8 dl tumedat muscovado suhkrut
2 muna
4 dl keefiri
2 dl nisujahu
2 dl maisijahu
1 dl riisijahu
1 spl küpsetuspulbrit

Eelkuumuta ahi 200 kraadini. Suures kausis sega sulavõi, maapähklivõi, sool ja suhkur ühtlaseks.
Klopi sisse muna ja sega juurde piim.
Teises nõus sega jahud ja küpsetuspulber.
Lisa maapähklivõisegule ja sega nii vähe kui võimalik.
Pane muffinivormidesse ja küpseta ~20 min (minu meelest jäid nad liiga kuivad, soovitan seda tikutrikki ~15 min pärast proovida, ma usun, et siis nad on küll juba küpsed.)

Kommentaarid

Populaarsed postitused