Mis Mul Viga On?!


Tallinn - mai 2010, originally uploaded by Marion Undusk.

Ma otsustasin, et on vaja sufleed teha. Valge šokolaadi-rabarberisufleed. Et täiesti ilmtingimata onTARVIS minna turule ja osta rabarberit ja teha seda nüüd ja täna ja kohe. Kas mul oli ehk mingit põhjust? Eimingit. Keegi külla tulemas? Vist mitte. Tohutu magusaisu? Ei.. Aga nii ta läks. Jaama Turg tuli mulle totule appi ja varustas rabarberiga. Nukuteatri kõrval olev Kalevi kommipood odava valge šokolaadiga. Solaris vaniljeubade ja sidrunheinaga.
Kuidas ma selle kõigega siin meetrilaiuses ja kahe meetri pikkuses koridoris ilma ühegi normaalse tööpinnata hakkama sain on ime mu enesegi jaoks. Sebisin poolikute tilkuvate munakoortega aknalaua ja kraanikausi vahet (pikim mõeldav distants mu kodus), tegin mustaks umbes kõik nõud, mida ma veel ära pakkinud ei ole, panin instruktsioonide arvutiekraanilt järgimisega paar korda pange ja ühel hetkel tegin toreda avastuse, et mul ei ole ju sufleevorme. Niisiis langetasin otsuse, mille eest iga kokk või siis vähemalt iga prantslane või tegelikult üleüldse ilumeelega inimene mul pea maha võtaks - küpsetada neid silikoonist muffinivormides.
..
Ma olin enda meelest küll hirmus tubli, aga paraku võib seda protsessi lugeda suht läbikukkunuks - visuaalse-küpsetisstruktuurilise poole pealt vähemalt. Sest tulemuseks sain pealt kergelt kleepuvad ja seest täitsa vedelad pudingulaadsed ollused, mis MAITSESID küll jah väga hästi, aga mida ma tihkaks ainult lähematele sõpradele pakkuda.
Näiteks endisele kursaõele ja tema lapsele kui me koos raamatumessile läksime. Õnneks ei söö nad sufleed vist kuigi tihti ega tea, mismoodi ta PEAKS välja nägema.

Õhtul oli Nolensi kontsert Krahlis. Toredad inimesed ja ilusad emotsioonid. Kerged külmavärinad mitme ja paar üksikut pisarat ühe loo ajal. Soojus ja armastus, mis mind lavale vaadates ja seal nende pilkudega kohtudes ja kaasa lauldes valdas. Ja õige pisuke kahetsus, et ma ka seal ei seisa. Ja kui kontserdi lõpus inimesi tänati..ja mina olin ESIMENE..!! Ma tõesti armastan neid! Ma tõesti armastan TEID!
Loore ja Mari ikkagi tulid minu juurde ja ma sain oma jahtunud ja kokku vajunud loomingut neile pakkuda - piinlik küll. Aga see ei vähendanud seda head tunnet, mis nendega koos olles tekib.

Valge šokolaadi-rabarberisuflee

100 g valget šokolaadi
1 spl jahu
1 spl suhkrut
2 tl tärklist
2 + 2 suurt munakollast
0,8 dl piima
1 põiki poolitatud vaniljeuba, seemned eraldi
pehmet võid vormide määrimiseks
suhkrut vormide vooderdamiseks
5 suur munavalget
250 g r

Kommentaarid

  1. Kohtasin oma hiljutisel Šotimaa-reisil ühes vanas ja natuke kitšihõnguliselt korda tehtud lossis ringi hulkudes sealses köögis küsimust: miks pidid teenijatüdrukud härrastele toitu serveerides aeg-ajalt seda selg ees liikudes tegema?
    Õige vastus oli, et teenijanna pidi köögist söögituppa liikuma selg ees selleks, et koka küpsetatud hõrk suflee kokku ei langeks :D
    Lahe köök oli too, nad olid sinna loonud toreda butafooriat ja elusuuruses nukke sisaldava stseeni sellest, kuidas majaproua kontrollib pidulikuks õtusöögiks ettevalmistatut. Natuke teatraalne ja natuke hirmus ka, aga väga hariv ja kokkamakutsuv.

    Muuseas, mul on nüüd kaks šoti-teemalist kokaraamatut :D

    VastaKustuta
  2. Assavana! Kuigi ma vist pansikohapuudusel "Tormi" prooviperioodile ei tule, siis "Kaelkirjakut" tulen kindlasti veel korraks vaatama ja oi kuidas ma Sinu koos Su raamatutega ka üle vaatan!
    Sada aastat olen tahtnud haggish'it teha!
    :)

    VastaKustuta

Postita kommentaar

Populaarsed postitused