Lambikas


Tallinn - mai 2010, originally uploaded by Marion Undusk.

Kas teil ei ole vahel turule sattudes ja seal pruunitäpilisi banaane nähes tunne, et neid on vaja osta ja banaanikeeksi teha? Ja siis ostagi nad ära ja teha hoopis sadat muud asja ja avastada paari päeva pärast, et pruunides TÄPPIDEST on asi juba suht kaugel. Ja siis ärgata hommikul jubekohutavalt vastikult vara, et see keeks valmis teha. Ja teda lõpuks ahjust välja võttes tõdeda, et sind on tabanud kõik-küpsetised-jäävad-nätskeks needus, aga süüa seda ikkagi päris mitu tükki liiga palju, sest nätske on ju tegelikult mõnus.
Päris alati ma banaanidega tegeledes Tõnise peale ei mõtle, see kord aga küll. Seda keeksi ta JÄLESTAKS! Tema õnn, et ma sel päeval kursaga kokku ei sattunud.
Ja ühte ma tean veel, kes seda ei sööks. Küll mitte banaani pärast.

Banaani-moonikeeks
(Nagu taiplikumad ehk juba ammu on täheldanud, kasutan ma enamikel juhtudel suht suvalisi jahusegusid. See siin on üks nendest kordadest. Mis algretseptis oli, seda ei mäleta. Vist kõik nisu.)

0,9 dl maisijahu
0,7 dl nisujahu
2,3 dl riisijahu
1 dl linaseemnejahu
1,5 dl suhkrut
3/4 tl soodat
1/2 tl küpsetuspulbrit
1/2 tl soola
3(-4) suurt banaani (pudruna)
2 väikest sirsikut (ka pudruna)
1 dl maitsestamata jogurtit
2 suurt lahtiklopitud muna
75 g sulatatud ja jahutatud võid
1-2 tl vaniljeessentsi (ma panin vaniljesuhkrut)
4 spl mooniseemneid

Eelkuumuta ahi 175 kraadini.
Sega ühes nõus jahud, suhkur, sooda, sool ja küpsetuspulber.
Sega teises nõus banaan, virsik, jogurt, muna, või ja vanilje.
Sega kaks kausitäit ettevaatlikult omavahel kokku. Lisa mooniseemned.
Küpseta 55-60 min (ma panin ~45 minutil fooliumi peale ja kokku läks 1h 20 min umbes ja ikka oli nätske, aga eks igaüks pea ise oma tikuga katsetama..)

Nagu ikka vaevasin ma kõigega, mis veel alles oli, õhtul järjekordselt oma perekonda. Nad võivad olla mitte just kõige kiidusõnalisem publik, aga konsumeerimise osas suht tänuväärne sellest hoolimata. Ja see ongi põhiline ju. :)

Kommentaarid

Populaarsed postitused