Peaaegu Kohustuslik


Kassari - mai 2010, originally uploaded by Marion Undusk.

Ikka on hea kui sõbrannad su eest hoolt kannavad ja vahel mõne retsepti mailboxi saadavad. Eriti kui tegemist on hooajalise asjaga. Rääkisin Kudrule, et tahan võilillemoosi teha ja ta saatis mulle võilillemee retsepti. Ma polnud sellisest asjast varem kuulnudki, aga kui ma siis kord juba maale sattusin ja võilillemeri põlvini ulatus ja palavikulisus vaikselt juba aias ringi taaruda lasi, korjasin saju kiuste suure korvitäie võililli ja proovisin järele. Paraku leidis see kõik aset pisut liiga hilja - sellest ka modifikatsioonid.

Võilillemesi

3 liitrit võilillenutte (ma usun, et mul oli 5..)
pool liitrit vett
1tl sidrunihapet (poole sidruni mahl)
800g suhkrut (no nii umbes, ja osa oli pruun suhkur)

1. päeval tuleb vesi ja sidrunihape potti panna, lisada võilillenutid ja keeta kaane all 10 minutit - keetsin sutt kauem, nii 20 min ehk.

Mödi jäetakse 24 tunniks seisma. - ajanappusel 6 tunniks

2. päeval tuleb see mass soojendada, muljuda vedelik välja ja kurnata. Lisada 800g suhkrut ja keeta tasasel tulel 1-1,5 tundi. Keeta kaane all ja vahetevahel liigutada. Pane purki ja pärast jahtumist kaaned peale, sobivad isegi plastmasskaaned, õhukindlalt pole vaja. - keetsin mis ma keetsin, aga mee konsistentsi see asjandus mul igal juhul ei omandanud. Siirup sai hoopis. Hea maitsega küll, meesarnane ja aga kerge võilillelisandiga, aga vedel mis vedel.
Palun, Kudru.

Kommentaarid

Populaarsed postitused