Ilus Elu


Rakvere - märts 2010, originally uploaded by Marion Undusk.

Paari viimase päeva päikesepaiste ja sula on toonud sama ka minu sisse. Mingitlaadi tohutu elujõu juurdevool on lisandunud. Igal hommikul ärgates tuleb tahtmine naerda, sest taevas mu aknas on sinine ja päike paistab ja kui ma uksest välja lähen, siis räästad mitte ei tilgu, vaid voolavad. Ja tänavatel on ojad ja järved ja kosed ja kui lund ei oleks, oleks juba täitsa soe. Ja ainult kampsuni väel üle õue jooksmine ei ole enam mitte vägitegu, vaid puhas rõõm (tõenäoliselt küll ka mõnele viirusele, aga kes neist ikka hoolib). Ja ma ei jaksa enam muretseda. Ja ma ei jaksa enam masenduda. Ja ma ei viitsi enam igatseda.
Ma tahan tegutseda ja olla ja elada ja rõõmu tunda. Ja armastada.

Kuidas see kõik eelnev nendesinaste koogikestega seotud on, mida ma seekord tegin, ei tea. Süüa teen ma alati armastusega. Ja seda teistele pakun ma ka armastuse pärast. Kõige pärisema armastuse pärast, mis mul on inimeste vastu.
Nii hea on seda jagada kui teda on su sees nii palju nagu praegu :)

Ma olen seda retsepti kunagi varem ka katsetanud ja tulemus oli siis totaalselt teine ja vähemalt sama hea. Aga siis kasutasin ma vist tavalist šokolaadi. Ja suuremat panni.

Piparmündi-šokolaadikoogid/küpsised

300 g martsipani
3 muna
2 spl kakaod

Järgnevaid aineid võtsin kõiki pool, aga kui kasutada tavalist ahjupanni, läheb kõik käiku.

200 g (tumedat) šokolaadi (mul oli 72%, väikevenna jaoks liiga mõru)
3-4 tilka piparmündiõli (uhasin ikka hoolega rohkem, aga oleneb vist šokolaadist)
1 dl vahukoort
1 spl võid

Riivi martsipan, sega ükshaaval juurde munad, lisa kakao.
Kalla tainas küpsetuspaberiga kaetud leivavormi (kui eelistad koogimat) või ahjupannile (kui tahad õhemat ja küpsisemat) ja küpseta 200 kraadi juures vastavalt 30 või 15 min (kuni tikk tuleb puhtalt seest välja nagu ikka). Jahuta.
Kalla potti koor ja kuumuta, tükelda sinna sisse šokolaad, lase sulada, siis lisa piparmündiõli ja või. Lase natuke jahtuda.
Kata koogi/küpsiseplaadi pind ühtlaselt šokolaadimöginaga ja lõika lahti. Või lõika enne tükkideks ja dekoreeri siis tükid eraldi tordipritsiga.

Kommentaarid

  1. See tükike, mis mind täna mu laual ootas, oli jumalik! Kooslus šokolaad-piparmünt kuulub kindlalt mu maitsemaailma esikolmikusse. Seega - järgmisel korral paluks tervet plaaditäit :)

    VastaKustuta
  2. Ah jaa - AITÄH! muidugi ka.

    VastaKustuta
  3. Aga paluuun! Seda plaaditäie asja vaatame ;)

    VastaKustuta
  4. Nii, teatan ametlikult, et ma ei jaksa seda plaaditäie vaatamist oodata. Homme hakkan küpsetama :) Aga üks täpsustav küsimus oleks küll - kas sa mõtled tavalise ahjupanni all umbes sellist (st nii suurt), millega ma ükspäev pansis külas käisin või mingit muud?

    VastaKustuta
  5. Hahaaa :) Lahe!
    Kui ma kunagi tegin, siis tavalisel ahjuplaadil ja see oli tegelikult liiga suur, aga see tainas on suht vedel ja valgus oma suva järgi igale poole. Tegelikult umbes poole plaadi suurune pind oleks nähtavasti optimaalne..

    VastaKustuta

Postita kommentaar

Populaarsed postitused