Värinad Sees


Rakvere - märts 2010, originally uploaded by Marion Undusk.

Kontrollijärgsus tõi lisapingeid seoses kunstikomisjoni üliaktiivsusega. Ja samas suure vabanemise. Mis omakorda viis pikkade öötundideni suure maja puhkeruumis, mis sellest, et esikas pidi algama 11.00 ja viimane proov 10.00. Sain magama kaks öösel. Et tõusta 7.30 ja ennast korda teha ja käia fotostuudios ja poes.. ja loomulikult teha kooki, milleni ma eelmisel õhtul mõistetavatel põhjustel jõudnud ei olnud.
Kuna koogitegu nõudis ahju kasutamist ja pansis on sellega lood nagu nad on, tegin põhja valmis, panin ahju sooja ja läksin välja. Ja loomulikult otsustas ahi just siis, et tegelikult ta ikka suudab kuumaks minna ja Natali helistas mulle, et mind sellest teavitada (ja ahi vaiksemaks keerata). Tüüpiline.
Tagasi jõudes panin põhja ahju ja hakkasin täidist tegema - oma toa põrandal, sest Rosita magab köögi kõrval ja mina tema asemel ei tahaks pool kümme hommikul saumikseri peale ärgata. Koogi lõpuosa läks turbokiirusel, sest kell lähenes meeletu kiirusega kümnele. Suutsin poti ära kõrvetada. Ja terve kraanikausi ja laua musti nõusid täis jätta. Aga vähemalt sain omadega valmis.
Ja siis tuli pikem küünenärimisperiood ja esikas ja siis paar tundi meeleheitlikku kaardikirjutamist ja tesikas.. ja siis see oligi läbi.. ja ma ei osanud ikkagi kedagi piisavalt tänada..
Pärast, hilja õhtul, tekkis küll ka mingi peolaadne olemine, mis võttis tuurid üles ja lõppes alles varahommikul ja päädis järgmisel päeval päris vastiku peavaluga ja kohatu tühjusega ja "39 astet" kontrolletendusega ja seejärel kojusõiduga. Ja nüüd ma olengi siin.
Ja mis edasi?

Ananassikook (kiivikastmega, mida ma teha ei jõudnud)

1 suur värske ananass
1,5 dl suhkrut
2 spl tärklist
1 pakk moosipaksendajat (2-3 spl pektiini)
1 tl riivitud sidrunikoort
jahvatatud ingverit
2,5 dl + 1 dl vett

1,5 dl purustatud pähkleid (ise kasutasin india-sarapuu-madlisegu)
pool pakki Digestive küpsiseid
1 spl suhkrut
50 g võid

5 kiivit
2 spl suhkrut
1 spl tärklist
natuke sidrunimahla

Rösti pähklipuru pannil (mida ma ei jüudnud teha ja polnud hullu). Purusta küpsised ja sega pähklite, või ja suhkruga. Suru väiksele küpsetuspaberiga kaetud ahjuplaadile ja pista ~15 minutiks 200-kraadisesse ahju. Siis pane jahtuma.
Koori ananass ja lõika tükkideks (ma jätsin keskmise osa ka sisse).
Sega tärklis 1 dl veega ja seejärel pannil ülejäänud vee, suhkru, ingveri ja sidrunikoorega. Sega pidevalt kuni segu on paksenenud. Võta pliidilt ja sega hulka ananass. Püreesta ebaühtlaselt, et tükke ka jääks. Väikses kausis sega osa püreest pektiiniga ühtlaseks, seejärel kalla kõik kokku. Pane tagasi pliidile ja sega paksenemiseni. Kalla jahtunud põhjale. Lase jahtuda, siis pane külmkappi ja lase rahulikult mõned tunnid seista. (Algversioon koogist oli koogivormipõhine, ehk siis kauem tarduv. Minu ahjupaadivariant oleks nähtavasti ka tunni pärast täiesti korralikult koos püsinud.)
Kiivikaste (pukas teooria, kuna praktiseerida ei jõudnud.)
Koori kiivid, lõika väikesteks tükkideks, pane pannile, lisa suhkur, lase natuke seista. Siis sega juurde sidrunimahl ja tärklis. Pane pliidile ja sega, kuni kaste on tihe ja selge (ja kiivitükiline).

Retsepti küsiti ja mitu tükki söödi, ehk siis ma julgen järeldada mõningat edu. Veel kord aitäh mu kallitele rakverelastele :)

Kommentaarid

Populaarsed postitused