Küsija Suu Pihta Ei Lööda


Rakvere - märts 2010, originally uploaded by Marion Undusk.

Et siis asjalood olid sellised, et eilne õhtu möödus naistekommunil pansi köögis istudes ja süües. Kõike. Absoluutselt kõike, mis ette jäi. Ja siis ohkas Natali, et tahaks veel pannkooke mõnel hommikul. "Aga teeme!" oli ta järgmine lause. "Aga teeme siis juba homme," pakkusin mina.
Olin just paari päeva eest leidnud ühe porgandipannkoogi retsepti ja mul polnud midagi perspektiivi vastu seda proovida. Olgu muffinite ja muuga kuidas on, aga pannkooke naljalt mööda maailma laiali ei tassi ja hetkel oli mul toita tervelt kaks abivalmist suud. Jeei! :) Ja kui ma veel õhtul netis ringi vaadates tiramisupannkookidele sattusin ja kahe hea vahel valida ei osanud, otsustasin mõlemaid teha.
Tegelikult olin juba arvestanud, et "me teeme" tähendab koos söömist, mitte kokkamist ja see sobis mulle absoluutselt kõige paremini. Mitu kokka köögis ajab mind tavaliselt segadusse.
Niisiis ärkasin hommikul varem ja käisin poes. Õnneks see ei saanud liiga vara juhtuda, sest lisaks muule vajasin ka kohvilikööri ja seda enne kümmet ei saa :) Ja siis kolistasin oma poolteist tundi köögis, sest vaja oli teha kaks taigent ja glasuur ja kreem ja tasside viisi teed ja kogu sellest mäsust tekkinud kaks kraanikausitäit nõusid ära pesta ja..
No igal juhul sain väga õigeaegselt valmis, sest Natali ilmus kööki umbes viimase pannitäie ajal ja lubas kiiresti duši all ära käia.
Serveerisin tiramisutornid ja chai tee ja jäin ootama..ja ootasin..ja ootasin..ja ootasin. Tegemist on ikka tõeliste naistega. Neil läks ikka VÄHEMALT pool tundi pärast duši alt tulekut, et toast välja saada. Mis sellest, et nad läksid KÖÖKI ja mitte peole. Nojah..ma ei suudaks vist kunagi sellises ülivõrdes naine olla.
Aga kui nad lõpuks (ma olin juba põhimõtteliselt lootuse kaotanud) tulid, siis edasi oli hea ja pannkookidel oli menu. Täiega. :)
Ja mis sellest, et pooled portsud tegin, ikka jäi neid veel alles, et Annekale-Kristole kontorisse ka viia.

Tiramisu pannkoogid (pool portsu)
Taigen:
2,5 dl jahu (ma panin 1/3 kaerajahu)
1 spl suhkrut
1 tl küpsetuspulbrit
soola
1/4 tl soodat

1,8 dl piima
1 tl lahustuvat kohvi
0,6 dl hapukoort
2 muna
2 spl sulatatud võid
1 tl vanilli

Glasuur:
0,3 ml (vahtra) siirupit
1,5 spl pehmet võid
1 spl kohvilikööri

Kreem:
60 g toorjuustu
1,2 dl vahukoort
1 spl kohvilikööri
1 spl (vahtra) siirupit

Kõigepealt tee kreem - sega ained kokku ja klopi kuni tekivad pehmed tipud. Pane külma. Siis tee glasuur - sega ained kokku ja pane kõrvale. Siis tee tainas - sega kuivained kokku. Võta vedelike jaoks teine nõu, lahusta selles kohv piimas, siis lisa muud vedelikud. Sega vedel ja kuiv kokku. Prae. Kohe pärast pannilt võtmist määri kooke ühelt poolt glasuuriga. Kui kõik on valmis, tekita kooke ja kreemi vaheldumisi tõstes portsjonid.

Porandipannkoogid

1 dl nisujahu
0,6 dl täisterajahu (kaerajahu)
0,3 dl purustatud (sarapuu)pähkleid
1 tl küpsetuspulbrit
mehiselt piparkoogimaitseainet

0,3 dl suhkrut
1 dl piima
veits õli
1 tl vanilli
1 suur klopitud muna

2,5 dl riivporgandit
praadimiseks võid

Sega kuivained kokku. Teises kausis sega vedelikud kokku. Sega kahe kausi sisud omavahel kokku. Lisa porgand. Prae.

Köök oli sinist suitsu maast laeni täis ja mina haisen vist siiamaani nagu pannkook.

Kommentaarid

Populaarsed postitused