TaasKord - Tegijal Juhtub


Rakvere - märts 2010, originally uploaded by Marion Undusk.

Kolm aastat tagasi ma töötasin kaks kuud Hispaanias - Madriidis Teatro Espanolis kunstniku assistendina. Olin enda jaoks veel väga noor, päris kindlasti roheline ja raudselt veel emotsionaalsem kui praegu. Ehk siis - see oli üks jube jube aeg. Siiski on igas halvas alati ka midagi head, eriti tagasivaateliselt, ja selles perioodis leidub seda head praeguseks küllaga. Meeletu kogemus, keelepraktika (mis küll praeguseks on unustusse vajunud), üks väga kallis sõber ja palju uusi maitseelamusi näiteks.
Maitseelamused..
Ma armusin näiteks viigimarjadesse. Oliiviõlisse. Kikerhernestesse.
Kikerhernestest ei olnud ma varem kuulnudki ja seda enam sõin ma neid vist küll iga päev. Hommikuti oliiviõlis suvikõrvitsaga ja päeval teatris niisama lusikaga purgist. Inimesed käisid mööda, tegid suured silmad ja küsisid, kas mul on midagi viga. Keegi ei paistnud mõistvat seda vaimustust, mida minus tekitas purk konserveeritud kikerhernestega.
Tagasi Eestisse tulles sõin alguses hullunult musta leiba ja heeringat, mõne kuu möödudes hakkasin aga poes küsiva pilguga ringi vaatama ja mida seal ei olnud, olid kikerherned. Lõpuks leidsin neid Stockmannist. Ja nüüdseks on õnneks keegi geenius nad ka Solarisse müügile pannud ja seega endale minu püsiklientuuri kindlustanud.

See mudru, mis ma seekord internetist üles korjasin on vastu kõiki traditsioone magus. Ja sealjuures täiesti söödav, isegi hea. Ja see ei ole ainult minu arvamus, vaid nii avavad ka need üksikud, kes seda pudedat ollust maitsta said. Pudedus ongi ta suur probleem ja kui (ehk siis tõenäoliselt) ma teda veel teen, kasutan kindlasti ka mingit lisasideainet. Näiteks muna.

Kikerherne-maapähkliküpsetis (vegan)

2x 400 g nõrutatud kikerherneid
1,2 dl suhkrut
5 spl maapähklivõid
3 spl kaneeli (asendasin piparkoogimaitseaine ja kardemoni seguga)

Kuumuta kikerherned potis, sega juurde suhkur ja kaneel, püreesta. Siis sega juurde maapähklivõi, mätsi rasvainega määritud küpsetuspaberile ja pane umbes pooleks tunniks ~200-kraadisesse ahju. (Pansi ahi ei võta vist küll iial sellist kuumust välja, nii et täpselt ma ei tea.)
Kui koogina süüa ei anna, söö vaniljejäätisega koos lusikaga kausist.

Kommentaarid

Populaarsed postitused